GALERI: Honda Jazz Edisi X – terhad hanya 300 unit, DRL, tempat duduk separa kulit, tray but, RM82,500

Honda Jazz X 05

Setelah pengumuman Honda Jazz X diperkenalkan semalam, kami bergegas ke bilik pameran Honda yang dikhabarkan sudah pun mempamerkan model edisi khas tersebut untuk mendapatkan gambaran sebenar.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini Honda Jazz X (X bermaksud ‘eXclusivity’) hanya ditawarkan sebanyak 300 unit dalam pasaran, dan diperkenalkan bersama model City X yang juga dibina dalam jumlah terhad kepada 450 unit dalam pasaran.

Jazz X diasaskan dari varian pertengahan Jazz sedia ada iaitu varian gred E dengan tambahan pelbagai aksesori eksklusif X antaranya lampu nyalaan siang (DRL), penggunaan pembalut tempat duduk separa kulit dengan logo X serta dilengkapi tray dengan logo sama pada bahagian but belakangnya.

Honda Jazz X 02

Ciri-ciri lain yang dilengkapi pada Jazz E masih ditampilkan pada model istimewa X ini antaranya Ultra Seats yang membolehkan tempat duduknya dilipat dalam empat mod berbeza, roda aloi berdimeter 15-inci dengan tayar 175/65R15, Vehicle Stability Assist (VSA), Hill Start Assist (HSA) dan Emergency Stop Signal (ESS).

Begitu juga dengan unit janakuasa, Jazz X masih bernafas dengan enjin 1.5L SOHC i-VTEC berkuasa 120 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,600 rpm yang digandingkan dengan sistem transmisi CVT.

Dua warna ditawarkan untuk edisi terhad ini iaitu Modern Steel Metallic dan Carnival Red. Honda Jazz X dijual pada harga atas jalan termasuk insurans RM82,500 dan Honda Malaysia menyatakan tempoh menunggu bagi tempahan model edisi terhad ini ialah sebulan. Setiap pembelian model ini juga hadir dengan pakej jaminan lima tahun tanpa had perbatuan, serta enam servis percuma (kos buruh sahaja) yang diselang-seli bersama servis berbayar sehingga 100,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Nithyan on Sep 06, 2016 at 1:03 pm

    Hi,
    Can you guess start to do driven episode again??do compare the cars like 2016 city vios almera mazda2 ford fiesta etc..please do conpare korean cars too below 90k…it will help alot of people to choice their first car..thank you

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required