Lexus UX Concept – prebiu pertama yang disebarkan sebelum dipertontonkan di Paris Motor Show 2016

lexus-ux-concept

Lexus telah menyebarkan imej teaser pertama bagi model akan datang Lexus UX Concept, yang bakal diprebiu dalam slot SUV bersaiz kecil di bawah Lexus NX, kemungkinan berasaskan platform Toyota C-HR.

Syarikat ini berkata, UX Concept direka oleh Pusat Rekaan Eropah milik Toyota, ED2. Menurut siaran akhbar yang diedarkan, ia mengadaptasikan rekaan terkini Lexus untuk peringkat akan datang dan menampilkan identiti yang lebih berdinamik, progresif dan sesuai dengan gaya hidup urban masa kini.

Pertama kali mendengar nama UX ini pada Februari 2016, apabila Lexus dikhabarkan telah mendaftarkan nama UX 200, UX 250 dan UX 250h di Australia. Pada masa itu, kami menduga ia melibatkan sesuatu yang lebih kecil memandangkan saiz enjin turut disebut pada nama yang didaftarkan.

Jika NX bersaing dengan beberapa model seperti Mercedes-Benz GLC dan BMW X3, UX pula dijangka bakal menyaingi pesaing seangkatannya termasuk GLA dan X1.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required