GALERI: Jeep Grand Cherokee Sport Edition – diskaun RM9,200 untuk pakej istimewa hingga akhir Oktober

jeep-grand-cherokee-special-edition-1

Jeep Malaysia telah mendedahkan model edisi istimewa iaitu Jeep Grand Cherokee Sport Edition, di Publika hujung minggu lalu sempena Minggu Fesyen Kuala Lumpur 2016. Ia merupakan model keempat seumpamanya, dibina berasaskan model Grand Cherokee standard dan ditambah pelbagai ciri istimewa yang bernilai RM41,200. Istimewa hingga hujung Oktober ini, mereka yang berminat untuk membeli model edisi istimewa berkenaan akan ditawarkan dengan harga hanya RM32,000, iaitu diskaun sebanyak RM9,200.

Model istimewa ini didatangkan khas bersama balutan pelekat badan putih satin dengan jaluran perlumbaan (racing stripes) berwarna hitam terus dari Amerika Syarikat – dilindungi waranti setahun terhadap kesan luntur warna dan tiga tahun waranti kualiti hasil kerja. Ia juga dipadankan dengan gril, perumah lampu kabus serta lencana berwarna merah, dan juga roda aloi Mopar berdiameter 20-inci disaluti tayar Pirelli Scorpion STR.

Ciri lain yang dipadankan termasuk lampu hadapan bi-xenon berserta lampu nyalaan siang LED, lampu belakang LED, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, upholsteri balutan kulit, tempat duduk larasan berkuasa pada bahagian hadapan, bumbung panaromik, skrin sesentuh sistem infotainment dan navigasi Uconnect 8.4-inci, kamera undur dan sembilan-pembesar suara premium dari Alpine. Untuk semua ini, ia dijual lebih mahal dari Grand Cheroke Limited iaitu pada harga RM448,889.

Jeep Grand Cherokee Special Edition turut dijana oleh enjin 3.6 liter Pentastar VVT V6 berkuasa 284 hp pada takat 6,350 rpm dan tork maksima 347 Nm pada takat 4,300 rpm. Kuasa dari enjin berkenaan dialirkan ke kotak gear lapan-kelajuan automatik ZF dan dialirkan ke semua roda menerusi sistem pacuan empat roda sepenuh masa Quadra-II.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required