Mercedes-Benz SLC 200 diprebiu di Malaysia

mercedes_slc200_klcc-2

Sempena pelancaran pakaian gadis litar yang direka oleh Nurita Harith untuk Kejohanan Grand Prix Formula Satu Malaysia tahun ini, Mercedes-Benz turut mempamerkan model kemaskini kereta sport Roadster R172 SLK, atau kini dikenali sebagai SLC.

Sebelum ini, kami hanya dapat mengesan model berkenaan dalam varian SLC 300, tetapi kali ini, kami dapat gambaran yang lebih jelas roadster berkenaan dalam varian asas SLC 200. Model ini dijana oleh enjin 2.0 liter turbo berkuasa 180 hp dan tork maksima 300 Nm, memacu roda belakang menerusi kotak gear automatik sembilan-kelajuan 9G-Tronic.

mercedes_slc200_klcc-20

Antara perbezaan pada bahagian luar antara model ini dengan model pre-facelift SLK termasuk lampu hadapan yang direka semula, bampar hadapan dan belakang baharu serta lampu belakang dengan sentuhan grafik baharu. Pada bahagian dalaman pula, SLC dilengkapi sistem infotainmen terbaharu Mercedes-Benz termasuk opsyen COMAND Online serta roda stereng tiga jejari baharu.

Dirangkumkan dalam pakej spesifikasi SLC 200 ini termasuk lampu hadapan LED pintar roda aloi lima jejari berdiameter 18-inci (didatangkan bersama sports package yang turut disertakan sekali suspensi talaan sport). Model yang dipamerkan ini tidak disertakan sekali dengan pakej opsyenal AMG Line, yang turut hadir bersama bampar lebih agresif, gril diamond serta roda aloi pelbagai jejari.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required