SIC tampilkan South Paddock, Paddock Chalet baharu

sic-new-chalet-bm

Menjelang perlumbaan Formula 1 PETRONAS Grand Prix 2016 dari 30 September hingga 2 Oktober nanti, Litar Antarabangsa Sepang (SIC) akan menampilkan dua ciri baharu yang kini sudah disiapkan; iaitu South Paddock serta Paddock Chalet.

Pembinaan dua ciri hospitaliti tambahan berkenaan bermula pada 21 Mei 2016 dan disiapkan dalam tempoh 16 minggu. Paddock Chalet menggantikan chalet-chalet sementara yang sebelum ini dibangunkan pada tapak yang sama. Sementara South Paddock pula merupakan bangunan baharu sepenuhnya, yang menggunakan bahan-bahan kitar semula, antaranya daripada chalet sementara yang dirobohnya.

Dua ciri baharu ini memberi pilihan yang lebih banyak kepada pasukan-pasukan dan pelanggan yang terlibat. Mereka yang menggunakan South Paddock akan mempunyai capaian penuh kepada kemudahan-kemudahan lain seperti bilik operasi, pejabat perlumbaan, bilik pemasaan & kawalan perlumbaan serta Steward Room.

South Paddock, yang terdiri daripada binaan dua tingkat dibangun menggunakan struktur modular. Ia menggunakan sehingga 80% bahan yang dikitar semula, seperti besi-besi, daripada struktur chalet-chalet sementara yang sebelumnya. Ia juga menerapkan penggunaan tenaga solar pasif sepanjang hari.

Kemudahan baharu ini menampilkan tiga modul dengan tiga garaj pit, setiap satunya dengan kawasan lantai seluas 80 meter persegi dengan 18 garaj pit keseluruhannya. Selain dua penambahan ini, laluan masuk utama ke litar ini juga diberikan sentuhan baharu. Signature Wall direka untuk menjadi perkara utama. Tiga kerangka besi yang menyokong setiap batu individu yang ada dimaksudkan sebagai latar belakang baharu yang lebih menarik untuk sesi fotografi.

“SIC kerap mencari jalan untuk memberi penambah baikan dan memperbanyak pilihan kepada pelanggan, memandangkan litar ini penuh dengan jadual perlumbaan sepanjang tahun. Tapak Paddock Chalet dan South Paddock yang kekal ini menawarkan lebih banyak pilihan kepada pelanggan persendirian mahupun pasukan lumba untuk memenuhi keperluan mereka,” jelas Ketua Pegawai Eksekutif SIC, Datuk Razlan Razali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required