Jeep Compass 2017 – imej, perincian awal didedahkan

jp017_071cpvaoamtoaomeh1r8iftrs9df4co-e1474946913435_bm

Jeep telah menyiarkan imej awalan untuk SUV kecil terbaharunya iaitu Jeep Compass 2017. SUV ini bakal dijual dipasaran Amerika Utara pada suku pertama tahun hadapan, sebelum dibawa ke lebih 100 negara lain seluruh dunia.

SUV kecil ini menerima rekaan gaya seperti abang-abangnya yang lebih besar iaitu Cherokee, Grand Cherokee dan Renegade. Ia tidak menerima lampu hadapan dua tingkat seperti Cherokee sebaliknya dilengkapkan dengan lampu lebih konvensional seperti pada Grand Cherokee. Bumbung model ini telah dihitamkan, seperti gaya yang dikenakan pada Renegade.

Bahagian dalaman pula, Compass menampilkan gaya baharu dalam barisan model Jeep dimana ia menampilkan skrin sesentuh pada bahagian tengah, diapit liang penghawa dingin yang direka secara menegak.

Maklumat terperinci masih lagi belum diumumkan tetapi maklumat awal yang diperolehi Compass bakal ditawarkan dengan pilihan 17 unit janakuasa berbeza, serta kemampuan off road 4×4 terbaik dalam kelasnya, dinamik pemanduan yang bagus diatas jalan raya biasa dan berberapa ciri keselamatan dan teknologi.

Jeep turut menjanjikan “kebebasan udara terbuka”, menandakan SUV ini mungkin dipadankan dengan bumbung panaromik atau panel bumbung yang boleh dibuka seperti pada Renegade.

Lebih imej dan perincian berkenaan Jeep Compass 2017 ini akan didedahkan hampir pada pengenalan sulungnya di Los Angeles Auto Show 2016 pada November nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required