Renault-Nissan jalin kerjasama dengan Microsoft

Renault-Nissan and Microsoft partner to deliver the future of connected driving

Apabila kebanyakan model kereta makin memerlukan perkhidmatan hubungan, membuatkan pengeluar kenderaan harus menyediakan platform untuk menampilkan pelbagai ciri terkini. Terbaru, Renault-Nissan Alliance telah mengumumkan perjanjian kerjasama dengan Microsoft bagi membangunkan perkhidmatan hubungan generasi akan datang.

Menggunakan Azure sebagai platform utama, objektif Renault-Nissan Alliance ialah ingin menambah baik perkhidmatan sedia ada di samping menawarkan lebih banyak ciri yang berkaitan termasuk bagi sistem navigasi yang lebih terkini, jangkaan penyelenggaran dan perkhidmatan kenderaan sentrik, pengawasan dari jarak jauh ciri-ciri kenderaan dan pengalaman mobiliti luaran.

Di mana perkhidmatan baharu ini memudahkan pengguna untuk mempersonalisasi dan menghantar tatapan dari satu kereta ke kereta yang lain, sentiasa kekal berhubung dengan kenalan, memantau kereta mereka dari jarak jauh dan memperluaskan lagi pengalaman digital dalam urusan kerja dan peribadi menerusi sistem di dalam kereta.

“Sesebuah kereta perlu dipertingkatkan elemen hubungan, pintar dan keperibadian. Kerjasama dengan Microsoft membolehkan kami untuk membangunkan teknologi ini bagi kemudahan kepada para pelanggan kami, yang mungkin tidak pernah terbayang ia akan diwujudkan. Kami mensasarkan untuk menjadi pembekal hubungan mobiliti kepada semua dalam satu platform global tunggal,” ujar Ogi Redzic, timbalan presiden Renault-Nissan Alliance.

Ciri hubungan yang dipertingkatkan ini akan dibangunkan menerusi kerjasama antara kedua-dua pihak tersebut, malah akan menonjolkan teknologi pemanduan sendiri Alliance, di mana lebih daripada 10 buah kenderaan pemanduan sendiri dijangka akan dilancar menjelang tahun 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required