Chevrolet Colorado facelift sudah semakin hampir – penampilan ringkas di FB; enjin lebih berkuasa

colorado-teaser-bm-850x478

Teaser bagi Chevrolet Colorado facelift terbaharu sudah pun ditunjukkan di laman Facebook Chevrolet Malaysia. Ini mungkin menjadi petunjuk sahih bahawa model berkenaan tidak akan mengambil masa yang lama untuk diperkenalkan secara rasmi di sini.

Dari generasi kedua trak pikap berkenaan, Colorado facelift yang tampil dengan rekaan yang lebih segar pertama kali diperkenalkan diperingat ASEAN pada April lalu. Di Malaysia, pengedarnya, Naza Quest sudah pun mempamerkan unit terbaharu ini di Naza Automall, Petaling Jaya.

Antara perubahan yang dapat dilihat dengan jelas ialah wajah hadapan baharu, dengan rekaan gril, hood bahagian enjin, bampar serta lampu utama yang kini lebih tirus. Bagaimanapun, unit yang dipamerkan sebelum ini, yang digelapkan cerminnya, mencadangkan mungkin diberi perubahan yang penting juga pada ruang dalamannya.

Chevy_ColoradoFL-2

Daripada spesifikasi yang tertera pada cermin hadapan, model bagi pasaran Malaysia akan menampilkan skrin sentuh bersaiz lapan-inci bagi sistem infotainmen. Ia dijangka akan turut dilengkapi dengan sistem MyLink terkini, termasuk sistem Apple CarPlay dan Android Auto.

Paparan instrumen turut ditukar dengan rekaan baharu. Ciri-ciri lain yang turut dipadankan termasuk sistem penghawa dingin automatik, lampu nyalaan siang LED, kamera undur, sensor parkir hadapan dan belakang serta penghidup enjin kawalan jauh.

Trak pikap Chevrolet terbaharu ini akan dilengkapi dengan enjin 2.5 liter Duramax empat silinder turbodiesel, kini dengan ciri Variable Geometry Turbo (VGT). Janaan kuasa dari enjin piawaian Euro 4 itu ialah 177 hp pada 3,600rpm dan 440 Nm pada 2,000rpm. Ini lebih output berbanding yang lama; 161 hp dan 380 Nm. Selain itu, varian 2.8 liter juga akan ditawarkan di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required