Malaysia, Korea meterai perjanjian sefahaman bagi tingkatkan keselamatan jalan raya di negara ini

Road-dividers-01

Projek Garuda Sdn Bhd, syarikat tempatan, telah memeterai perjanjian sefahaman (MoU) dengan Shindo Industry Co LTD dari Korea Selatan bagi meningkatkan tahap keselamatan jalan raya di negara ini.

Majlis menandatangani MoU ini turut disaksikan oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof. Perjanjian ditandatangani Pengarah Projek Garuda Sdn Bhd, Leong Khai Ric dan Presiden Shindo Industry, Hwang Dong Hyeak. Yang turut hadir, Naib Gabenor Gyeonggi-DO, Yang Bok-Wan dan Duta Korea Selatan ke Malaysia, Yu Hyun-Seok, laporan Berita Harian.

Menurut Fadillah, kerjasama itu bagi menaik taraf besi penghadang jalan terutama di jalan Persekutuan adalah bagi meminimumkan impak kemalangan. Malah menerusi perjanjian tersebut, Shindo Industry dapat menyalurkan terus produk atau kepakaran mereka untuk menaik taraf laluan yang sibuk di Malaysia.

“Dalam masa yang sama, pihak kementerian akan menilai produk yang dicadangkan terlebih dahulu. Jika penggunaannya didapati mempunyai kesan yang positif, kita juga akan membantu memasarkannya ke negara Asia lain,” katanya kepada pihak media.

Walau bagaimana pun, buat setakat ini, tiada perincian lanjut mengenai teknologi yang bakal digunakan oleh syarikat Korea Selatan terbabit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required