Honda Civic Type R Prototype tidak sabar ke Paris

honda-civic-type-r-prototype-1-bm

Honda bakal mempertontonkan model Civic Type R Prototype di Paris Motor Show 2016 yang bakal berlangsung beberapa hari lagi.

Jika model biasa Civic hatch juga memang kelihatan agresif, Type R ini lebih daripada itu. Ia menampilkan splitter hadapan yang besar, corong tambahan pada sudut bampar hadapan dan belakang serta di belakang roda hadapan, bonnet scoop dan dapra hadapan dan belakang yang menempatkan roda aloi yang besar dan terletaknya brek Brembo tersembunyi di situ.

honda-civic-type-r-prototype-3-bm

Selain itu, ambang sisinya kelihatan dalam, aero strakes pada bahagian bumbung dan peresap belakang yang besar dengan tiga paip ekzos di tengah. Bukan itu sahaja, wing belakangnya juga kelihatan sungguh garang, dengan lencana Type, membuatkan mata tidak terlepas dari ralit memerhatikannya.

Setakat ini, tiada perincian teknikal yang dimaklumkan. Cuma hot hatch baharu ini sepatutnya memanfaatkan enjin 2.0 liter VTEC Turbo dari model FK2 Civic Type R. Di mana ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 306 hp pada 6,500 rpm dan tork 400 Nm antara 2,500 hingga 4,500 rpm, dengan kuasanya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi manual enam-kelajuan. Namun dijangkakan output kuasanya akan dipertingkatkan bagi bersaing dengan model terdekatnya seperti Ford Focus RS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required