Renault Trezor didedahkan – model konsep GT elektrik

TREZOR (Z32) CONCEPT-CAR

Renault memperkenalkan kereta konsep terbaharunya pada Paris Motor Show 2016 iaitu Trezor. Rekaan pada Trezor ini akan menjadi rujukan kepada rekaan kereta-kereta keluaran pengeluar automotif dari Perancis berkenaan untuk masa akan datang, seperti kereta konsep Renault DeZir yang diperkenalkan pada 2010.

Rekaan pada Trezor ini lebih ringkas dari DeZir, menampilkan muka tanpa sebarang elemen gril, dan sepasang lampu hadapan yang nipis. Liang kemasukan udara yang besar diletakkan di kedua-dua sisi bampar hadapan. Rekaan lampu nyalaan siang LED yang bersambung dari lampu hadapan hingga ke bampar pada Trezor, sudah pun diaplikasikan pada model-model baharu Renault seperti Megane dan Koleos.

Menurut Renault, gaya yang hangat dan ciri-ciri yang ditumpukan untuk keselesaan pada Trezor ini merangkumi visi mobiliti masa hadapan dan semangat meriah yang dikaitkan dengan syarikat berkenaan.

Bahagian dalaman kereta konsep ini didominasi dengan warna merah dan menggunakan material berkualiti tinggi termasuk kayu dan kulit sebenar serta digabungkan dengan hasil kerja, teknologi dan sentuhan sebenar masyarakat Perancis. Bahagian kokpit kereta ini juga menggambarkan rekaan lebih anggun dan perincian bahagian dalaman diperhalusi untuk model-model Renault akan datang.

Trezor turut dilengkapi dengan skrin ultra HD terkini, pengenalan dan hubungan dari telefon pintar, dan paparan antara-muka skrin sesentuh yang boleh dipersonalisasikan.

Tiga mod pemanduan disediakan pada Trezor iaitu Neutral, Sport dan pemanduan automatik. Mod pemanduan automatik boleh diaktifkan menggunakan menu MULTI-SENSE. Kereta konsep ini juga menggunakan unit janakuasa elektrik sepenuhnya (EV) yang diambil dari jentera Renault e.dams yang menjuarai kejohanan Formula E dua kali berturut-turut dan mampu untuk memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya empat saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required