VIDEO: Mercedes-Maybach 900 dipersiap secara khas

Mercedes-Maybach yang ditampilkan dalam video ini adalah versi khas yang diubahsuai daripada Mercedes-Maybach S600. Asalnya, enjin 6.0 liter V12 pada kenderaan ini mempunyai kuasa 523 hp – yang mana sebenarnya sudah cukup memuaskan tetapi dipertingkat sehingga kapasitinya menjadi 6.3 liter dan berkuasa 888 hp.

Antara kelengkapan pada bahagian enjin yang diberi naik taraf adalah custom billet crankshaft, piston diperkuat, rod penyambung diimbang secara tepat, pengecas turbo lebih besar, manifold baharu dan pembalut kalis haba warna emas.

Bukan setakat pada enjin sahaja, luar dan dalam kenderaan ini turut dipertingkat dengan kemasan yang lebih menggambarkan prestasi serta kemewahan seperti kemasan gentian karbon, kulit Alcantara serta sistem bunyi yang mempunyai kualiti seperti di dalam panggung wayang.

Sudah tentu, bagi kenderaan yang dijual pada harga €508,000 (RM2.7 juta) di Jerman ini, ia memerlukan peralatan khas untuk memastikan kekemasannya dan dalam video ini anda akan dapat melihat bagaimana SGS Engineering melaksanakan tugas tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required