Jelajah Mitsubishi Triton Extra Hardcore beri peluang kepada orang ramai alami kelasakan kenderaan 4×4

mitsubishi-triton-extra-hardcore-setia-alam-3

Masih lagi berlangsung sehingga esok (2 Oktober 2016) di tapak letak kenderaan Pusat Konvensyen Setia Alam, kempen jelajah Mitsubishi Triton Extra Hardcore memberi peluang kepada orang ramai untuk merasai kemampuan kenderaan 4×4 Mitsubishi dari tempat duduk penumpang.

Satu trak khas diletakkan di tapak acara dan padanya terdapat halangan seperti tanjak memuncak, jalan bertangga, curam sisi dan tanjak tidak rata. Setelah mendaftar secara percuma, peserta akan dibawa menaiki kenderaan termasuk Triton dan Pajero Sport untuk melalui laluan mencabar ini.

Lebih mengujakan, sesi ‘taxi ride’ bersama atlet sukan permotoran Malaysia, Leona Chin dan juara rali, Kenneth Koh juga dibuka untuk semua dan dalam sesi itu, pemandu profesional ini akan membuat aksi menggelungsur (drift) menggunakan Triton dipertingkat yang baru sahaja diperkenalkan kepada pasaran awal bulan lalu. Kenderaan ini menggunakan enjin MIVEC 2.4 liter VGT turbo diesel berkuasa 181 PS.

Setelah tamat di Setia Alam ini, jelajah Mitsubishi Triton Extra Hardcore akan singgah pula di Juru Auto City, Pulau Pinang pada 8 dan 9 Oktober, seterusnya di Plaza Angsana, Johor Bahru pada 15 dan 16 Oktober 2016. Acara ini berlangsung dari jam 10 pagi hingga jam 8 malam manakala sesi ‘taxi ride’ bersama Leona dan Kenneth pula berakhir jam 7 malam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required