LDP dan SDE Johor akan guna pembayaran elektronik penuh bermula 9 Nov – hanya TnG dan Smart Tag

LDP_Toll_EXTRA

Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP) adalah antara plaza tol yang masih menerima bayaran tunai di Lembah Kelang, selain NKVE. Ia bagaimanapun akan berakhir apabila kutipan tol elektronik (ETC) sepenuhnya akan dilaksana sepanjang LDP bermula tengahari 9 November ini. Turut serta dalam langkah pelaksanaan ini adalah Lebuh Raya Senai-Desaru (SDE) di Johor.

Bagi LDP, pelaksanaan ETC ini adalah termasuk untuk plaza tol Penchala, Petaling Jaya, Puchong Barat dan Puchong Selatan manakala bagi SDE, plaza tol Senai, Ulu Tiram, Cahaya Baru dan Penawar semuanya terlibat. Bermula dari tarikh itu, hanya pembayaran elektronik menggunakan Touch n Go dan Smart Tag sahaja yang diterima.

Bagi memastikan kelancaran operasi di plaza tol, pihak konsesi lebuh raya akan menyediakan lorong tambah nilai untuk pengguna jalan raya menambah jumlah di dalam kad Touch n Go mereka atau membeli kad baru. Lorong ini akan dibuka sepanjang masa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required