Ducati Multistrada 1200 Enduro dilancar – RM129,999

ducati-multistrada-1200-enduro-bm-2

Bagi mereka yang suka menjelajah, tidak kira sama ada di atas jalan biasa atau meredah jalan tanpa tar, Ducati mempunyai model yang bersesuaian, dikenali sebagai Multistrada 1200 Enduro. Ia sudah tiba di Malaysia dan dijual pada harga RM129,999 termasuk GST, tanpa insurans.

Motosikal ini masih lagi menggunakan enjin Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) 160 hp, tetapi kini sudah ditala untuk melepasi tahap emisi Euro 4 dengan ekzos baru. Istimewa bagi model Multistrada 1200 Enduro adalah rim bersaiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang. Menjadikannya lebih bersesuaian, ia dipadankan dengan suspensi semi aktif Sachs depan dan belakang, serta tangki minyak 30 liter.

Pakej elektronik pada Multistrada 1200 Enduro adalah antara yang paling lengkap, bermula dengan Inertia Measurement Unit (IMU), seterusnya digabung dengan sistem lain seperti Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution, Vehicle Hold Control (VHC), Cornering ABS dan Cornering Lights (DCL). Empat pilihan tunggangan yang disediakan pula menjadikan motosikal ini empat dalam satu.

Pada bahagian informasi dan hiburan, selain sistem multimedia yang boleh disambung kepada telefon bimbit untuk memaparkan fungsi penting seperti menjawab panggilan, mesej dan muzik, pemilik Multistrada 1200 Enduro juga boleh memuat turun aplikasi khas yang boleh disambung kepada motosikal dan memaparkan data seperti laju, sudut condong, kuasa dan penggunaan bahan api.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required