Isuzu MU-X Type-S dilancarkan di M’sia – RM176,640

isuzu-mu-x-type-s-fb-bm-1

Serentak dengan pelancaran D-Max facelift, Isuzu Malaysia turut melancarkan SUV tujuh tempat duduk MU-X Type-S, iaitu MU-X versi edisi istimewa dijual pada harga atas jalan dengan insuran RM176,640.41.

Type-S dilengkapi dengan beberapa ciri tambahan berbanding MU-X sedia ada, termasuk pemadanan lips pada bampar hadapan dan belakang diwarnakan sama dengan warna badan, kemasan pada bampar belakang, antena sirip yu, rim aloi 17-inci dibaluti tayar 255/65/R17 serta lencana-lencana Type-S. Empat warna ditawarkan iaitu Splash White, Titanium Silver, Cosmic Black, dan Uluru Brown.

Model edisi istimewa ini turut mendapat ciri-ciri yang dipadankan pada D-Max facelift seperti ‘Passive Entry and Start System’ (PESS), pemain DVD dengan skrin sesentuh lapan-inci, paparan instrumen e-Lumax, balutan kulit pada tempat duduk dan perehat tangan berwarna Ivory, serta kemasan berwarna Piano Black pada papan pemuka dan liang penghawa dingin.

isuzu-mu-x-type-s-bm-6

Ia juga menerima kelengkapan keselamatan seperti D-Max termasuk dua beg udara, cagak tempat duduk kanak-kanak ISOFIX, sistem Brek Anti Kunci (ABS), Sistem Kawalan Cengkaman (TCS), Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Pengagihan Daya Brek Elektronik (EBD), Bantuan Brek (BA) dan Bantuan Mendaki (HSA).

Tiada perubahan pada unit janakuasa di mana Type-S masih dijana enjin turbodisel 2.5 liter 4JK1-TCX VGS berkuasa 136 PS dan tork maksima 320 Nm bermula 1,800 hingga 2,800 rpm, dipadankan bersama kotak gear lima-kelajuan automatik dengan penukar gear manual.

Setiap pembelian MU-X kini disertakan dengan waranti yang diperbaharui iaitu lima tahun tanpa had perbatuan, berbanding tiga tahun atau 100,000 km sebelum ini. Untuk anda yang ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan spesifikasi dan pembelian Isuzu MU-X Type-S ini, anda boleh layari laman Carbase.my.

GALERI: Gambar rasmi Isuzu MU-X Type-S

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required