Proton Iriz edisi terhad dilancarkan – olahan Design Series; 2 varian, enjin 1.3L CVT, harga bermula RM44k

Proton turut mengambil kesempatan untuk memperkenalkan model Iriz edisi terhad di Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa MINES sempena dengan penganjuran Malaysia Autoshow 2016 yang sedang berlangsung dari 10 hingga 13 November 2016.

Didatangkan dengan dua varian iaitu Iriz 1.3 CVT Standard, dan Iriz 1.3 CVT Executive, model edisi terhad ini dibangunkan dari Proton Design Siries. Ia hadir bersama rekaan lebih menarik dengan menampilkan ‘Honeycomb’ yang ditampilkan pada model berwarna Graphite Grey (kelabu) dan Cotton White (putih). Manakala pilihan rekaan ‘The Stripe’ pula bagi model berwarna Fire Red (merah) dan Blue Atlantic (biru).

Rekaan pelekat istimewa tersebut ditamplkan pada bahagian hud hadapan, kedua-dua belah sisi dan juga belakang, menampakkan ciri yang lebih sporty.

Tiada perubahan mekanikal yang dipertaruhkan, ia masih dijanakan oleh enjin yang sama iaitu 1.3 liter empat-silinder VVT baharu yang mampu menyalurkan kuasa maksimum sehingga 94 hp pada 5,500 rpm dan tork 120 Nm pada 4,000 rpm bersama transmisi CVT.

Proton berkata, edisi terhad yang lebih sporty ini dihasilkan untuk pelanggan yang mahukan perbezaan, dengan citarasa eksklusif, muda, moden dan maju ke hadapan di dalam rentak kehidupannya.

Dihasilkan hanya sebanyak 2,000 unit sahaja, Iriz edisi terhad ini berharga dari RM44,450 hingga RM49,130 bagi Semenanjung Malaysia. Tempahan dibuka di semua cawangan PROTON di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required