Mercedes-Maybach S650 Cabriolet – terhad 300 unit

mercedes-maybach-s650-cabriolet-15-e1479279265706-850x445-bm

Jika berkemampuan, dan anda mahukan kenderaan terbaik yang menggabungkan pengalaman tanpa bumbung dan mewah, model Mercedes-Maybach S650 Cabriolet ini mungkin adalah sesuai. Ia tampil buat pertama kali di Los Angeles Motor Show 2016.

Harga jualannya adalah 300,000 euro (RM1,406,179 tidak termasuk cukai), dan akan dihasilkan hanya sebanyak 300 unit untuk seluruh dunia. Setiap satunya diasaskan daripada Mercedes-AMG S65 Cabriolet dan diberikan modifikasi khas daripada Maybach untuk menjadikannya lebih istimewa. Selain bahagian bawah bampar yang direka semula dan rim 20 inci unik, perkara paling jelas yang boleh dilihat adalah penggunaan lencana dan logo Maybach di merata bahagian kenderaan seperti gril hadapan, pemijak tepi pintu dan penutup but belakang.

Masuk ke dalam juga anda akan disambut dengan pantulan cahaya berbentuk logo Maybach pada bahagian lantai dan bahagian dalamnya dibalut dengan kulit. Pada bahagian tempat duduk yang kelihatan empuk dengan pelbagai sokongan, jahitan berbentuk berlian digunakan bagi meningkatkan lagi rasa eksklusif.

Bagi warnanya kemasan dalamnya, pilihan luas diberikan kepada pelanggan untuk memilih yang bersesuaian, namun yang eksklusif bagi model ini adalah warna coklat designo nut brown magnolia. Pada bahagian pelantar rata di belakang penyandar kepala penumpang, terdapat kemasan kayu unik yang diproses secara khas dan diinspirasikan daripada kapal layar Mercedes-Benz Style ‘Arrow 460-Granturismo’.

Perincian lain yang terdapat pada bahagian dalam adalah karpet khas, lencana nombor keluaran berhampiran tempat meletak cawan, tulisan Maybach di stereng, Aircap, Airscarf dan lampu utama Swarovski. Tiga barangan terakhir itu sebenarnya datang sebagai pilihan tambahan pada S-Class Cabriolet, tetapi didatangkan secara standard pada kenderaan ini.

Enjin yang digunakan pada Mercedes-Maybach S650 Cabriolet masih lagi adalah unit M275 V12 6.0 liter biturbo berkemampuan 630 hp dan 1,000 Nm tork. Untuk memecut dari 0 ke 100 km/j, ia hanya memerlukan masa 4.1 saat dan kelajuan maksimum yang boleh dicapai adalah 250 km/j. Sebagai tambahan kepada ciri ekslusifnya, kenderaan ini juga didatangkan bersama empat buah beg khas yang mempunyai logo Maybach dan ditandatangani oleh ketua pegawai eksekutif Daimler, Dieter Zetsche.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required