Hyundai Starex 2016 muncul di oto.my – RM164k

hyundai-starex-on-oto

MPV 12 tempat duduk Hyundai Starex versi kemaskini untuk tahun 2016 kini dilihat sudah muncul di laman web oto.my dan diletakkan pada harga RM163,888, lebih mahal dari varian asas VGT Royale yang berharga RM156,888. Apa yang ketara pada model kemaskini ini adalah bahagian gril hadapannya yang kini didominasi salutan krom.

Dengan ruang perincian di bawah yang bertulis “latest facelift“, model kemaskini ini dijangka sebahagian besarnya adalah sama seperti model sedia ada. Ia dijana oleh enjin diesel CRDi 2,497 cc dengan kuasa 170 PS. Walau bagaimanapun spesifikasi tork enjin berkenaan dilihat meningkat kepada 441 Nm dari 392 Nm sebelum ini. Kuasa masih lagi dialirkan ke roda hadapan menerusi kotak gear lima-kelajuan automatik.

Untuk rekaan luaran, Starex masih lagi mengekalkan cermin sisi dengan lampu nyalaan siang LED, serta bampar dan gril hadapan kini dilihat seperti bersungguh-sungguh untuk menyaingi Toyota Alphard. Bahagian belakang turut menerima perubahan dengan sentuhan semula pada lampu dan juga bampar yang menyaksikan ia kini bersepadu dengan liang tip ekzos.

GALERI: Imej spyshot Hyundai Starex

GALERI: Hyundai Grand Starex Royale

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required