Toyota Camry 2018 – serba baharu, muncul Jan ini

2018-toyota-camry-teaser

Ini merupakan imej teaser pertama bagi Toyota Camry 2018, yang direncana bakal diperkenalkan di Detroit Auto Show pada Januari tahun hadapan. Walau bagaimana pun, ia adalah Camry bagi versi pasaran Amerika.

Imej ini turut mendedahkan sedikit perinciannya, dengan memperagakan kluster lampu belakang LED yang cukup bergaya disambung pada corong udara. Malah kelihatan boot lid spoiler, antena sirip jerung berwarna hitam dan garisan belakang lebih lebih menonjol, memberikan gambaran yang sporty bagi Camry ini. Logo XSE mungkin memberikan gambaran ia lebih sporty bagi model di sana.

Spyshot dan imej yang bocor bagi jentera NASCAR akan-datang sebelum ini seakan mendedahkan banyak elemen mengenai Camry. Bahagian hadapan kelihatan agresif, sama seperti sudut belakang, malahan ia turut menampilkan lampu utama yang lebih langsing bersama gril ‘terapung’ yang nampak seperti agak kompleks rekaannya, bersama corong terbuka yang besar, lebih kurang sama dengan gril Lexus yang cukup menonjol.

Toyota Camry 2018 ini turut dijangka akan dibina dengan platform modular baharu TNGA, dan ia mungkin akan dipadankan dengan enjin 2.0 liter pengecas turbo yang telah pun digunakan pada Toyota Crown dan beberapa model Lexus yang lain, sekurang-kurangnya menggantikan enjin yang lebih besar iaitu 3.5 liter V6 di Amerika, bersama enjin 2.5 liter dan versi hibrid.

GALERI: Spyshot Toyota Camry 2018 (model pasaran Amerika)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required