Seat Leon Cupra facelift – 300 hp, 380 Nm, pilihan AWD

seat-leon-cupra-st-facelift-850x400-bm

Barisan model facelifit Seat Leon sudah dipertontonkan Oktober lalu, tetapi tanpa versi paling tinggi Cupra hot hatch. Kini, ia telah muncul dan Sat Leon Cupra facelift ini dipadatkan dengan lebih kuasa berbanding sebelum ini.

Enjin 2.0 TSI yang digunakan pada Leon Cupra kini mampu menghasilkan 300 hp dan 300 Nm tork, dari tahap 1,800 hingga 5,500 rpm. Jumlah ini bersamaan 10 hp dan 30 Nm lebh banyak berbanding kereta yang digantinya, menjadikan Leon Cupra model Seat paling berkuasa bagi siri tersebut. Untuk menjadikannya lebih mantap, Leon Cupra boleh didapati dengan kotak gear automatik klac berkembar DSG.

Selain peningkatan kuasa, perkara baru lain adalah penawaran pacuan empat roda, tetapi hanya untuk yang mempunyai badan wagon ST dan kotak gear DSG. Leon Cupra ST DSG 4Drive sekaligus mengenangkan kembali kepada model Leon Cupra AWD generasi pertama yang dikeluarkan dari tahun 2000.

seat-leon-cupra-facelift-850x386-bm

Didatangkan standard untuk semua Leon Cupra adalah kawalan casis adaptif (DCC), stereng progresif dan electronic self-locking differential. Melalui Cupra Drive Profile pula, pemandu boleh memilih lima mod – Comfort, Sport, Eco, Individual dan paling ganas, Cupra.

Leon Cupra baru juga mendapat manfaat lain seperti yang diterima pada semua model Leon facelift baru. Selain gaya yang lebih ‘tajam’, ia juga dilengkapi dengan sistem bantuan pemandu seperti Traffic Jam Assist, Lane Assist, Adaptive Cruise Control dan Pedestrian Protection, serta kemudahan lain seperti brek tangan elektrik dan sistem kemasukan dan pemula enjin tanpa kunci.

Sistem informasi dan hiburan yang digunakan adalah yang terkini bagi jenama itu, digelar Media System Plus, lengkap bersama skrin sesentuh lapan inci. Leon terbaru ini juga boleh didapati dengan Connectivity Box di konsol tengah yang termasuk dengan pengecas telefon tanpa wayar dan amplifier antena GSM untuk kawasan yang kurang liputan. Penghantaran kenderaan ini akan bermula pada bulan Februari 2017 di Eropah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required