Vanguard Roadster – penampilan sulung prototaip

vanguard-roadster-7-850x565-2

Vanguard Roadster, sebuah motosikal prototaip, akan membuat penampilan umumnya yang pertama ketika pameran motosikal New York minggu ini. Direka oleh FXE Industries, jenama Vanguard ini adalah merupakan usaha Francois-Xavier Terny dan jurutera rekaan, Edward Jacobs; yang terdahulu berasal dari Confederate Motorcycles.

Difahamkan model ini menggunakan enjin 1,917 cc V-Twin dengan janaan tork 149.1 Nm. Tidak dapat dipastikan sama ada ia menggunakan rantai atau tali sawat sebagai medium bagi pacuan akhir. Di bahagian depan, lampu utamanya dinyalakan menggunakan enam LED. Fork depan di’pegang’ dengan kukuh oleh pengapit triple-clamp.

Brek pula ia menggunakan dari binaan Brembo. Namun, tidak kelihatan apa-apa saluran hidraulik menuju ke bahagian kaliper brek dari tuil pada pemenang. Begitu juga ketiadaan hos-hos, atau wayar yang menyambung atau sebagai saluran minyak yang jelas kelihatan pada Vanguard Roadster ini. Secara tidak langsung, itu memberikannya penampilan yang berlainan dan futuristik.

Bahagian belakangnya pula kelihatan seperti dibangunkan melalui bahagian blok yang terpisah, dengan penggunaan swingarm tunggal. yang turut menampung ruang bagi tangki minyak. Penyerap hentak belakang juga terselindung di dalam perumah tersendiri.

Pra-pesan untuk Vanguard Roadster ini telah dibuka, dan akan dibangunkan secara terhad kepada 200 unit bagi edisi pertamanya, pada 2018. Ia dijual pada harga US$29,995 (RM133,251). Turut di dalam perancangan ialah dua lagi varian berbeza, cruiser dan racer bagi model ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required