Dodge Challenger GT 2017 – jentera 305 hp AWD

2017-dodge-challenger-gt-02-850x463-bm

Jika mengikut jumlah jualan, Dodge Challenger mungkin tidak dapat menyaingi Ford Mustang dan Chevrolet Camaro tetapi ia tetap adalah antara kereta muscle coupe Amerika yang gagah. Kali ini, bagi model Challenger GT 2017, ia mendapat senjata tambahan untuk bersaing – pacuan empat roda.

Ia adalah kereta muscle Amerika dua pintu pertama yang dilengkapi dengan sistem pacuan semua roda, memberikan penggemar kenderaan jenis ini keyakinan untuk memandu dalam apa jua keadaan cuaca eksklusif kepada jenama Dodge, kata syarikat itu. Ia juga datang pada waktu yang tepat, dengan musim sejuk yang akan datang, seperti yang ditunjukkan dalam gambar.

Challenger GT datang dengan sistem pacuan AWD seperti pada Dodge Charger AWD dengan
active transfer case dan pemutus hubungan gandar depan. Ia akan mengubah penyampaian kuasa antara RWD dan AWD secara lancar tanpa sebarang input daripada pemandu. Pada keadaan biasa, gandar hadapan tidak akan mendapat kuasa dan semuanya akan pergi ke gandar belakang. Terdapat juga tiga mod ESC dan boleh ditutup sepenuhnya untuk menghasilkan drift.

2017-dodge-challenger-gt-06-850x463-bm

Di bawah hudnya yang panjang terdapat enjin Pentastar V6 3.6 liter, berkemampuan 305 hp pada 6,350 rpm dan 363 Nm tork pada 4,800 rpm (90% boleh didapati antara 1,800 hingga 6,400 rpm), dipadankan dengan transmisi automatik lapan kelajuan TorqueFlite bersama pedal penukar di stereng. Tiada penukar gear manual dengan versi AWD ini.

Butang Super Track Pak pada Challenger GT akan mengaktifkan Dodge Performance Pages dan ciri launch control, dipaparkan pada skrin sesentuh 8.4 inci. Informasi seperti masa reaksi, masa 0-60 bsj, kuasa G dan masa pusingan boleh diperhatikan dan turut dipaparkan pada skrin tujuh inci di meter.

Kit standard termasuk rim 19 inci Hyper Black, lampu kabus projector, spoiler belakang, sistem bantuan letak kereta ParkSense dan kamera undur ParkView. Di dalam, tempat duduk dibalut dengan kulit Nappa, dilengkapi pemanas pada tempat duduk dan stereng, skrin sesentuh dengan sistem Uconnect dengan Apple CarPlay dan Android Auto dan enam pembesar suara Alpine dengan amplifier 276-watt.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required