Honda Malaysia perkenal pasukan bergerak – dekati pelanggan bagi penukaran inflator beg udara Takata

Honda Malaysia hari ini memaklumkan semua 84 pengedar sah Honda Service di seluruh negara akan menggerakkan petugas-petugasnya untuk pendekatan dari rumah ke rumah bagi pelanggan yang terlibat (untuk menukar beg udara Takata), di kediaman mereka bermula sekarang hingga 31 Disember nanti.

Aktiviti berkenaan adalah untuk meningkatkan lagi kesedaran dan menjelaskan kepentingan penukaran inflator beg udara Takata bagi pemandu dan penumpang depan sebagai lanjutan kepada kempen secara percuma yang dijalankan selama ini bagi tujuan yang sama.

Pendekatan terbaharu ini adalah tambahan kepada aktiviti penukaran yang sama yang dijalankan di Hab Servis Honda, yang terletak di beberapa pusat beli-belah utama, serta acara jelajah seperti Honda Family Road Trip. Pelanggan adalah sangat digalakkan untuk menukar inflator beg udara Takata pemandu dan penumpang secepat mungkin.

Honda Malaysia perkenal pasukan bergerak – dekati pelanggan bagi penukaran inflator beg udara Takata

Inflator yang terkesan boleh mengelembung dengan tekanan dalaman yang berlebihan sekiranya diaktifkan. Bekas yang menempatkan inflator berkenaan mungkin akan menghasilkan serpihan, yang akan membawa kepada risiko kecederaan atau kemalangan maut kepada pemandu atau penumpang.

Pasukan dari rumah ke rumah dari pengedar sah Honda Service ini akan mengenakan pakaian seragam Honda (sila rujuk gambar yang disertakan) berserta surat pengesahan untuk memudahkan pelanggan mengenal pasti kesahihan pasukan ini.

Pelanggan boleh menghubungi talian bebas tol Honda 1-800-88-2020 atau pengedar sah Honda Service untuk pengesahan lanjut ketika dikunjungi oleh pasukan ini. Pasukan bergerak ini juga akan membuat temujanji untuk menukar peralatan yang dimaksudkan terus di lokasi tersebut jika perlu, bagi pelanggan yang benar-benar tidak dapat berkunjung ke hab sementara atau pengedar berdekatan.

Honda Malaysia perkenal pasukan bergerak – dekati pelanggan bagi penukaran inflator beg udara Takata

Dalam masa yang sama, Honda Malaysia menggesa pelanggan yang terlibat untuk membuat temujanji di mana-mana pengedar sah Honda Service atau Hab Sentral Servis Honda untuk penukaran berkenaan. Setakat 8 Disember, Honda Malaysia telah berjaya menyelesaikan 68% daripada penukaran alat berkenaan, dan sedang sedaya-upaaya meningkatkan peratusan berkenaan.

Sebagai tambahan, Honda Malaysia juga sedang giat berkerjasama dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk mendekati pemilik semasa model-model Honda yang terlibat, berdasarkan data jabatan itu. Untuk maklumat lanjut, pelanggan digalakkan menghubungi talian bebas tol 1-800-88-2020 atau memeriksa status kenderaan mereka di www.honda.com.my atau www.productrecall.honda.com.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Wan mohd saidi on Dec 14, 2016 at 9:55 am

    Kereta tahun berapa yang terlibat? Kereta saya honda accord tahun 2009. Saya tinggal di Bachok Kelantan.pohon maklumat lanjut dari pihak tuan.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required