Hab bergerak dan servis dari pintu-ke-pintu penukaran beg udara Takata Honda M’sia dilanjutkan ke Mac 2017

honda-malaysia-tech-with-airbag-inflator

Dalam usaha untuk mempercepatkan penukaran semua kenderaannya yang terjejas kerana inflator beg udara keluaran Takata, Honda Malaysia mengumumkan operasi hab bergerak yang telah diwujudkan sebelum ini akan dilanjutkan ke tiga pusat membeli belah setiap hujung minggu di bahagian tengah negara, Johor Bahru, Kedah dan juga Pulau Pinang sehingga Mac 2017.

Menyokong lagi proses ini, khidmat dari pintu-ke-pintu untuk menukar inflator beg udara berkenaan bagi kenderaan terlibat yang disediakan oleh semua 84 pengedar seluruh negara turut akan dilanjutkan hingga Mac 2017 (dari 31 Disember 2016).

Selain itu, Honda Malaysia juga memperkenalkan satu lagi inisiatif baharu iaitu Servis Karavan Bergerak, yang akan beroperasi tujuh-hari seminggu untuk menukar segera inflator beg udara di mana-mana sahaja bagi kenderaan-kenderaan yang terlibat dalam panggilan semula ini. Servis Karavan Bergerak ini turut akan mengunjungi pengedar-pengedar kenderaan terpakai serta syarikat-syarikat korporat dalam bahagian tengah Malaysia untuk penukaran segera dilokasi berkenaan.

01_honda_malaysia_mobile_hub_bm

Servis penukaran inflator beg udara Takata ini juga masih dijalankan di setiap pertunjukkan Honda Family Road Trip dan juga Honda Mobile Roadshow. Walau bagaimanapun, Honda Malaysia mengumumkan, Hab Servis Sementara Bahagian Tengah (SCH) untuk aktiviti panggilan semula ini akan ditutup menjelang 31 Disember 2016 setelah dilanjutkan operasinya sejak Oktober lalu.

Honda Malaysia telah mengumumkan sebelum ini bahawa stok alat ganti inflator beg udara bahagian penumpang hadapan disasarkan mencapai 70% pada Disember, manakala stok untuk inflator beg udara bahagian pemandu telah pun mencapai 100% buat masa sekarang.

Jika anda ragu-ragu sama ada kenderaan Honda anda terlibat atau tidak dengan panggilan semula ini, anda boleh lawati laman web khas yang disediakan DI SINI, dan masukkkan nombor pengenalan kenderaan (VIN) atau dikenali juga sebagai nombor casis kereta anda DI LAMAN TERSEBUT. Anda juga boleh memeriksa status kereta anda atau untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan apa-apa juga tentang isu ini dengan menghubungi talian 1800-88-2020 atau kunjungi mana-mana pengedar sah Honda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required