Mercedes-Benz GLA facelift bersedia ke Detroit

Mercedes-Benz GLA facelift bersedia ke Detroit

Mercedes-Benz GLA bersedia menerima penambahbaikan bagi pertengahan jangka hayatnya, bakal dipertontonkan di North American International Auto Show (NAIAS) di Detroit. Berikutan pengumuman itu, pembuat kenderaan Jerman ini turut menyebarkan satu imej yang menunjukkan wajah hadapan terbaharu kompak SUV ini.

Menambahkan lagi gayanya dengan padanan lampu utama baharu, seperti yang diterima oleh model facelift bagi A-Class dan CLA sebelum ini. Selain itu, ia turut ditampilkan dengan bampar hadapan baharu bersama lampu kabus, serta lambang Three Pointed Star sebagai interpretasi baharu bagi jenama yang mengetengahkan lebih banyak rekaan minimalis.

Logo baharu ini juga menyembunyikan beberapa siri pengesan yang digunakan untuk bantuan pemanduan dan sistem keselamatan. Malahan gril baharu telah diterapkan dengan dua bilah, yang masih mengekalkan elemen segi empat tepat.

Terdapat beberapa bahagian yang tidak ditunjukkan, namun foto spyshot sebelum ini telah mendedahkan bampar belakang yang direka semula dan padanan lampu belakang LED baharu, antara bahagian yang dipertingkatkan. Bagi bahagian dalamannya, ia agak mirip dengan C-Class, dengan menampilkan roda stereng, penukar gear dan kluster instrumen baharu.

Enjin petrol M 270 DE 20 2.0 liter empat-silinder bakal dilengkapi pada GLA 250 ini, memberikan kuasa sehingga 218 hp (dari 211 hp), dengan jumlah tork yang dikekalkan iaitu 350 Nm. Bagi model GLA barisan tertinggi, GLA 45, bakal menerima hamburan kuasa yang sama dengan model terkini A 45 dan CLA 45, dengan 381 hp dan 474 Nm daripada penjana kuasa M133.

GLA baharu ini dijangka tiba di pasaran Malaysia pada pertengahan tahun 2017, seperti mana yang dimaklumkan oleh timbalan presiden jualan dan pemasaran Mercedes-Benz Malaysia, Mark Raine, ketika pembentangan jualan 3Q2016 Mercedes-Benz Malaysia. Iaitu akan tiba selepas lima bulan model ini diperkenalkan di peringkat global.

GALERI: Foto spyshot model prototaip Mercedes-Benz GLA facelift

GALERI: Mercedes-Benz GLA 250 4Matic AMG Line (spesifikasi Malaysia)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required