Terowong Genting Sempah ditutup mulai 10 Jan ini

Terowong Genting Sempah ditutup mulai 10 Jan ini

Klik untuk besarkan

Terowong Genting Sempah akan ditutup selama 60 hari mulai 10 Januari 2017. Menurut ANIH Berhad, ia ditutup bagi menjalankan kerja-kerja penyelenggaran dalam terowong terbabit dari jam 8 pagi hingga 5 petang setiap hari.

Sehubungan itu, laluan kenderaan dalam Terowong Genting Sempah akan ditutup selama 9 jam sehari bagi memberi laluan kepada pelaksanaan kerja berkenaan. Laluan kontra akan diaktifkan sepanjang tempoh kerja tersebut. Ia akan dibuka semula seperti biasa dari jam 6 petang hingga 7 pagi.

Terowong Genting Sempah ditutup mulai 10 Jan ini

Menurut ANIH lagi, walau bagaimana pun kerja-kerja penyenggaraan akan dihentikan pada cuti musim perayaan Tahun Baru Cina dan Thaipusam.

Oleh itu, ANIH turut menasihati pengguna supaya mematuhi papan tanda serta arahan yang diberikan petugas di lokasi. Malah mesej turut dipaparkan menerusi papan tanda elektronik (VMS) di sepanjang lebuh raya bagi membolehkan pengguna membuat persediaan awal.

Untuk sebarang maklumat, sila ikuti medium komunikasi seperti Facebook di Lebuhraya Pantai Timur dan laman Twitter di @LPTTrafik bagi mengetahui status dan keadaan terkini serta isu- isu lain di sepanjang jajaran lebuh raya KLK dan LPT 1. Pengguna juga dinasihatkan untuk mengikuti akaun laman sosial LPT untuk merancang perjalanan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required