Mercedes-Benz GLA facelift tampil rasmi di Detroit

Mercedes-Benz GLA facelift tampil rasmi di Detroit

Selepas gambar teaser dikeluarkan, akhirnya Mercedes-Benz GLA membuat penampilan secara rasmi di Detroit Auto Show, dengan SUV kompak ini menerima sedikit perubahan gaya, pilihan enjin baharu dan tambahan kelengkapan. Kemunculannya adalah bersesuaian untuk menjadikan model ini lebih segar dalam pasaran.

Pada bahagian luar, muka depannya mendapat gril rekaan baharu, dengan elemen berpetak pada jalurnya dan lampu utama LED High Performance didatangkan sekali. GLA juga mendapat bampar baharu, yang menggantikan corong udara hiasan di bahagian tepi dengan lampu kabus.

Bahagian bawah bampar yang direka semula juga mendapat tema berpetak seperti yang terdapat pada gril beberapa model, manakala yang lain mendapat bahagian dengan skid plate. Pada bahagian tepi, sehingga ke bucu belakang, semuanya sama seperti sebelum ini.

Mercedes-Benz GLA facelift tampil rasmi di Detroit

Bampar belakang model ini adalah baharu, dengan terdapat kemasan hitam berkilat pada diffuser, dan kini bersepadu lebih baik dengan muncung ekzos. Lampu belakang juga mendapat grafik baharu, bersama pilihan roda tambahan, dan pada masa hadapan, pakej Night.

Menurut Mercedes, penggayaan baharu ini membantu meningkatkan kecekapan aerodinamik kenderaan ini, dari 0.29 menjadi 0.28 cd. Sebagai tambahan, GLA yang lebih ranggi seperti di dalam gambar ini mendapat warna baharu – canyon beige – dan datang dengan pilihan suspensi Comfort yang meningkatkan tinggi badan kenderaan sebanyak 30 mm.

Pada bahagian dalam, pembaharuan yang diberi termasuk meter serta jarumnya, kemasan krom pada butang pengawal tempat duduk elektrik, tempat barangan pada konsol tengah dan pilihan kain baharu untuk tempat duduk dan trim pintu.

Mercedes-Benz GLA facelift tampil rasmi di Detroit

Senarai kelengkapan untuk model ini juga ditambah dengan sokongan Android Auto dan Apple CarPlay, skrin paparan 8 inci standard untuk semua varian, kamera undur dan sistem kamera dengan pandangan keseluruhan kenderaan.

Enjin (diesel dan petrol) pula masih lagi sama seperti sebelum ini, dan varian GLA 220 ditambah dengan enjin petrol, yang menawarkan 184 hp dan 300 Nm tork. Ia hanya boleh didapati dengan sistem pacuan empat roda 4Matic, dan seterusnya meletakkan GLA 220 di antara GLA 200 (154 hp) dan GLA 250 (211 hp).

Sekiranya anda mahukan lebih kuasa, terdapat model GLA 45 AMG yang mempunyai kuasa sebanyak 381 hp dan 475 Nm tork, datang daripada enjin 2.0 liter. Menurut timbalan presiden jualan dan pemasaran Mercedes-Benz Malaysia, Mark Raine, GLA baharu ini dijangka tiba di Malaysia pada pertengahan tahun ini.

Mercedes-AMG GLA 45

Mercedes-Benz GLA 220d

Mercedes-Benz GLA 250

Mercedes-AMG GLA 45 Yellow Night Edition

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required