MINI Countryman JCW Design Edition baharu eksklusif sempena Tahun Baharu Cina – harga RM243k

MINI Countryman JCW Design Edition baharu eksklusif sempena Tahun Baharu Cina – harga RM243k

Sempena dengan sambutan Tahun Baharu Cina ini, MINI Malaysia telah memperkenalkan MINI Countryman JCW Design Edition baharu dan eksklusif. Ia adalah hasil inspirasi kejayaan MINI dalam menawarkan pemanduan yang cukup mengujakan. Malah turut menampilkan rekaan agresif yang sedia untuk meneroka apa jua keadaan. Pada masa yang sama menjadi model aktiviti sukan premium kompak yang bergaya untuk kegunaan harian.

Dengan Kit Aerodinamik John Cooper Works memberikan MINI Countryman JCW Design Edition baharu penampilan yang mantap dan berkuasa. Sekaligus memberi refleksi terhadap warisan sukan bermotor John Cooper Works. Kit penuhnya merangkumi splitter hadapan, skirting sisi, ketutup sisi, peresap belakang dan kemasan pintu yang membuatkan kereta ini kelihatan begitu sporty serta maskular berbanding model standard.

Ia juga hadir dengan jalur John Cooper Works Sport Stripes yang selari dari bahagian hadapan hingga ke belakang serta pada sisi kereta. Ini memberikan MINI penampilan yang lebih agresif dan mantap.

MINI Countryman JCW Design Edition baharu eksklusif sempena Tahun Baharu Cina – harga RM243k

Bukan itu sahaja, MINI Countryman JCW Design Edition menjadi satu-satunya MINI yang menawarkan lampu projektor LED MINI pada pintu yang boleh ditukar. Apabila pintu dibuka, satu grafik akan dipancarkan ke tanah. Selain logo MINI, ia juga hadir dengan rekaan bendera Union Jack dan John Cooper Works. Ia juga dilengkapi bumbung dan perumah cermin sisi berwarna hitam.

Di samping penampilannya yang menyerlah, MINI Countryman JCW Design Edition juga dijana oleh enjin 1.6 liter pengecas turbo VVT DOHC dengan suntikan terus yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 190 hp dan tork antara 240-260 Nm dengan Fungsi Overboost. Ia mampu mencatat kelajuan dari 0-100 km/j dalam masa hanya 7.8 saat dengan pecutan maksimum 212 km/j.

Pada bahagian kabin, ia menawarkan pilihan elemen reka bentuk dan fungsi yang baharu termasuklah MINI Visual Boost dengan skrin LCD warna beresolusi tinggi bersaiz 6.5-inci, roda stereng sport balutan kulit dengan paddle shifter dan penghawa dingin automatik. Tempat duduknya yang sporty balutan kulit bersama upholsteri Leather Gravity Carbon Black. Manakala kemasan dalaman hitam berkilat pula menampilkan elemen krom.

MINI Countryman JCW Design Edition baharu eksklusif sempena Tahun Baharu Cina – harga RM243k

Dengan ciri Park Distance Control, urusan masuk dan keluar dari ruang parkir yang sempit menjadi lebih mudah. Satu lagi ciri yang sangat membantu untuk pemanduan di bandar dan dapat diaktifkan dengan hanya menekan Sport Button, ia akan menukar maklum balas enjin dan kuasa tambahan kemudian disalurkan kepada stereng.

Karekter MINI Countryman JCW Design Edition baharu yang versatil dipertingkatkan lagi menerusi ruang but seluas 350 liter. Ia boleh ditambah menjadi 1,170 liter apabila tempat duduknya dilipat. Setiap tempat duduk belakang yang boleh dilipat dengan konfigurasi 40:20:20 juga boleh boleh ditolak 13 cm ke hadapan untuk memberi ruang but yang lebih besar. Ia juga dilengkapi satu lantai kompartmen rata yang menawarkan ruang penyimpanan ekstra dan versatil di bawah lantai kargonya.

MINI Countryman JCW Design Edition baharu eksklusif sempena Tahun Baharu Cina – harga RM243k

MINI Countryman JCW Design Edition baharu telah pun berada di semua pengedar sah MINI di seluruh negara bersama kempen istimewa sempena sambutan Tahun Baru Cina bermula hari ini sehingga 31 Mac 2017.

Ia didatangkan dalam empat pilihan warna iaitu Light White, Blazing Red, Starlight Blue dan Jungle Green. Harga atas jalan (tidak termasuk insurans) bagi MINI Countryman JCW Design Edition baharu ialah RM242,888.00 seunit.

Ia turut merangkumi Program Perlindungan Terbaik (Ultimate Protection Programme) dan Enhanced Road Warrior oleh MINI Insurance. Di samping Jaminan Perbatuan Tanpa Had selama lima-tahun dengan Servis Berjadual Percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required