MRT: Tempoh percuma berakhir hari ini, mulai esok orang ramai disaran guna kaedah bayaran tanpa tunai

MRT: Tempoh percuma berakhir hari ini, mulai esok orang ramai disaran guna kaedah bayaran tanpa tunai

Hari ini adalah hari terakhir orang ramai boleh menggunakan perkhidmatan Mass Rapid Transit (MRT) secara percuma, termasuk untuk tempat meletak kenderaan dan bas perantara. Mulai esok, ia akan dikenakan bayaran yang telah ditetapkan.

Rapid Rail Sdn Bhd, pengendali MRT, menggesa pengguna menggunakan kaedah tanpa tunai bagi kemudahan dan kelancaran perjalanan mereka. Di mana pengguna akan dikenakan bayaran antara RM1.20 dan RM3.90, bergantung kepada jarak perjalanan di bawah struktur tambang tunai dan antara RM1.20 dan RM3.40 di bawah kaedah tanpa tunai.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, penumpang boleh membeli token perjalanan mereka daripada Mesin Layan Diri Tiket. Bagi kaedah tanpa tunai, mereka boleh membeli kad Touch ‘n Go, Kad Bulanan MRT atau Kad Mingguan MRT daripada pejabat khidmat pelanggan di stesen bagi kemudahan perjalanan.

MRT: Tempoh percuma berakhir hari ini, mulai esok orang ramai disaran guna kaedah bayaran tanpa tunai

Rapid Rail turut berkata, hanya token dan kad Touch ‘n Go boleh digunakan untuk memasuki pintu masuk tiket, manakala kad MyRapid hanya diterima bagi kegunaan selepas pembukaan fasa kedua antara Semantan dan Kajang, yang dijadualkan pada Julai ini.

Selain itu, pelajar, warga emas dan orang kurang upaya (OKU) akan diberikan diskaun 50% dan token konsesi boleh dibeli daripada pejabat khidmat pelanggan di stesen MRT.

Manakala perkhidmatan bas perantara akan mengenakan bayaran RM1 bagi setiap perjalanan, sambil menambah pembayaran boleh dibuat secara tunai atau kad Touch ‘n Go.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required