BMW 520d EfficientDynamics Edition – 3.9 l/100 km

BMW 520d EfficientDynamics Edition – 3.9 l/100 km

Bagi yang mencari jentera BMW yang menawarkan penjimatan bahan api paling efisien, model baharu G30 BMW Series yang bukan versi elektrik, 520d EfficientDynamics Edition, bakal diperkenalkan tidak lama lagi. Varian diesel ini bakal mula dijual pada Mac, menampilkan enjin, transmisi dan aerodinamik yang cekap.

Ia dijanakan oleh enjin B47 2.0 liter empat-silinder turbodiesel, dengan perawakan anti-geseran di atas pengecas turbo, serta exhaust gas recirculation (EGR) berketahanan tinggi, bersama pam minyak kawalan-pemetaan dan sistem suntikan terus – dengan penyuntik solenoid yang memastikan bahan api memberikan sukatan yang tepat sehingga 2,000 bar.

Dengan padanan transmisi automatik ZF lapan-kelajuan, 520d ED ini menggunakan bahan api sekitar antara 4.3 dan 3.9 liter per 100 kilimeter dan pelepasan CO2 antara 114 dan 102 gram per kilometer. Walau pun kecekapan dipertingkat, namun enjin masih mampu menghamburkan kuasa sehingga 190 hp dan tork 400 Nm antara 1,750 hingga 2,500 rpm, dengan keupayaan pacuan 0-100 km/j dalam hanya 7.5 saat.

Ia juga dilengkapi dengan teknologi BMW BluePerformance, penambahan suplemen tertentu, pemangkin pengoksidaan dan pemangkin simpanan nitrogen oksida dengan sistem pengurangan terpilih (SCR) bersama suntikan AdBlue bagi mengurangkan pengeluaran nitrogen oksida.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required