Rebat PLUSMiles dan Touch ‘n Go 50% bagi pengguna kereta pada musim cuti Tahun Baru Cina – PLUS

Rebat PLUSMiles dan Touch ‘n Go 50% bagi pengguna kereta pada musim cuti Tahun Baru Cina – PLUS

Sebagai langkah untuk menyuraikan trafik dan menggalakkan orang ramai merancang perjalanan balik kampung ketika musim cuti sambutan Tahun Baharu Cina tidak lama lagi, PLUS Berhad bakal memberikan rebat tol sebanyak 50% bagi pengguna kenderaan Kelas 1 (kereta atau kenderaan dua gandar) yang membayar tol secara elektronik untuk perjalanan selepas tengah malam di dua rangkaian lebuh rayanya.

Menurut Pengarah Urusan PLUS Datuk Azman Ismail, rebat berkenaan akan diberi kepada penguna rangkaian Lebuhraya Utara-Selatan dan Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE) yang membayar tol menggunakan kad PLUSMiles, kad Touch ‘n Go atau SmartTAG di antara jam 12 malam hingga 6 pagi pada 27 Januari, 30 Januari, 3 Februari dan 4 Februari ini.

Pada hari-hari yang dinyatakan, orang ramai masih perlu membayar tol dengan kadar biasa, tetapi rebat tersebut akan dimasukkan ke dalam kad PLUSMiles atau Touch ‘n Go mereka dalam bentuk Tambah Nilai apabila mereka menambah nilai kad elektronik masing-masing di Pusat Khidmat Pelanggan PLUS di antara 15 Februari 2017 hingga 14 Mei 2017.

Walau bagaimanapun, rebat tersebut tidak ditawarkan bagi pembayaran tol di Plaza Tol Jambatan Pulau Pinang, Tanjung Kupang, Bukit Kayu Hitam dan Bangunan Sultan Iskandar.

PLUS menjangkakan sebanyak 1.6 juta kenderaan akan menggunakan lebuh raya utama negara tersebut setiap hari pada hari-hari puncak bersempena dengan cuti perayaan berkenaan. Jumlah tersebut merupakan pertambahan sebanyak 15 peratus berbanding jumlah trafik pada hari-hari biasa.

“Ini merupakan salah satu daripada langkah PLUS untuk mengagihkan trafik yang lazimnya amat tinggi pada waktu siang dan membahagikan sebahagian daripadanya ke waktu malam hingga awal pagi,” jelas Azman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required