Honda City facelift dikesan di M’sia – bakal dilancar?

Honda City facelift dikesan di M’sia – bakal dilancar?

Honda City facelift 2017 yang telah dilancarkan di Thailand baru-baru ini, kemungkinan besar akan turut diperkenalkan di Malaysia, terima kasih atas kiriman foto oleh pembaca KC Lee yang dikesan di Putrajaya.

Walau pun foto ini terlindung dek rimbunan pokok, namun kelibatnya memang menyerlahkan model City. Pun begitu, gril Solid Wing Face jelas kelihatan dalam bentuk yang sedikit berbeza. Walau bagaimana pun, jika melihat dengan lebih jelas, logo Honda terletak di bahagian bawah dan menyerlah di luar bar krom berbanding model semasa.

Selain itu, kelihatan lebih jelas roda aloi dwi-tona 16-inci, seakan sama dengan rekaan model yang dilancarkan di Thailand. Perubahan lain yang dijangka dilakukan termasuklah lampu utama yang dibentuk semula (dengan pilihan lampu utama LED, lampu nyalaan siang LED standard), bampar baharu dan bahagian kabin yang diberi sedikit peningkatan.

Bagi City spesifikasi Thailand, senarai elemennya banyak dikekalkan termasuk operasi tanpa kunci, sistem infotainmen Paparan Audio dengan skrin sesentuh tujuh-inci, kamera undur pelbagai-sudut dan roda stereng dengan butang kawalan audio. Malah ia juga dengan enam beg udara, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS).

Di bawah bonetnya, City baharu ini dijanakan oleh enjin 1.5 liter i-VTEC empat-silinder petrol yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 118 hp pada 6,600 rpm dan tork 145 Nm pada 4,600 rpm, yang disalurkan ke roda hadapan menerusi CVT. Seperti mana model semasa City, model baharu ini juga akan terus diproduksi secara pemasangan tempatan.

GALERI: Honda City facelift (spesifikasi Thailand)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required