Mitsubishi sebar imej teaser SUV kompak baharu; bakal tampil buat pertama kali di Geneva Mac ini

Mitsubishi sebar imej teaser SUV kompak baharu; bakal tampil buat pertama kali di Geneva Mac ini

Mitsubishi telah menyebarkan imej teaser untuk SUV kompak baharunya yang bakal dipertontonkan di Geneva Motor Show pada Mac ini. Menurut syarikat terbabit, model ini akan menyertai barisan SUV sedia ada termasuk ASX dan Outlander.

Seperti yang dijangka, imej teaser ini lebih kurang dengan yang Subaru kongsikan sebelum ini, yang memaparkan XV generasi akan datang. Walau bagaimana pun, yang kelihatan cuma lampu utama hadapan, beltline dan lampu belakang, serta bahagian sisinya.

Nampak macam kenal saja model ini kan? Macam ada persamaan dengan model Concept XR-PHEV II (seperti gambar di bawah), yang pernah diperkenalkan di Geneva pada tahun 2015. Malah Mitsubishi membayangkan penggayaan model baharu ini menampilkan “termasuk bentuk-baji pada beltline, dengan garisan karakter yang merentangi bahagian sisi, dan sedikit curam pada tingkap belakang, dan jarak roda yang panjang dengan juntaian belakang yang lebih pendek”.

Mitsubishi sebar imej teaser SUV kompak baharu; bakal tampil buat pertama kali di Geneva Mac ini

Laporan menunjukkan SUV baharu ini akan menggunakan versi yang lebih pendek dari platform Outlander, dengan gandar belakang multi-link. Tiada perincian mengenai mekanikalnya, namun mungkin penjana kuasa petrol dan diesel akan ditawarkan, bersama transmisi automatik dan manual, serta sistem pacuan semua roda S-AWC.

Mitsubishi belum mendedahkan lagi nama bagi model akan datang ini, namun terdapat perkhabaran nama “Eclipse” mungkin digunakan semula untuk SUV. Sebelum ini Eclipse telah dipaparkan di dalam filem “Fast and Furios” yang pertama, iaitu kereta sport dua-pintu.

Jika, Mitsubishi membuat keputusan untuk “Eclipse” baharu ini bakal menyertai kenderaan SUV sedia ada, ada juga khabar angin menyatakan kemungkinan model baharu ini akan menggantikan ASX di sesetengah pasaran. Apa pun, lebih banyak perincian mengenainya akan dibongkarkan sebaik sahaja ia ditampilkan di Geneva tidak lama lagi.

GALERI: Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required