Shell Helix High Mileage 15W-50 khusus untuk kereta lama dilancarkan di Malaysia – RM148 bagi botol 4L

Shell Helix High Mileage 15W-50 khusus untuk kereta lama dilancarkan di Malaysia – RM148 bagi botol 4L

Jika anda menggunakan kereta yang sudah berusia, serta catatan perbatuan bagi enjinnya juga sudah tinggi, Shell Malaysia ada sesuatu untuk ditawarkan kepada anda. Shell Helix High Mileage 15W-50, sebuah produk baru jenama berkenaan, kini dilancarkan untuk pasaran tempatan, hari ini.

Diadun menggunakan synthetic multi-fuel technology yang dirumus khas bersama teknologi Flexi Molecule, minyak pelincir terbaru ini menawarkan perlindungan dan melancarkan pergerakan bagi enjin kenderaan yang sudah mencapai atau melebihi jarak 100,000 km.

Pelincir ini memberikan perlidungan daripada kehausan komponen sehingga 40% lebih baik, bertujuan memanjangkan lagi jangka hayat enjin. Ia turut disertakan dengan teknologi Active Cleansing yang membantu membersihkan enjin kenderaan.

Kelebihannya? Ia disifatkan mampu memberikan prestasi yang lebih lancar dan mengelakkan enapan dalam enjin yang boleh menyebabkan kerosakan. Berdasarkan ujian yang dijalankan, pelincir ini membantu menyingkirkan bahan enam cemar sehingga 34% pada penukaran minyak yang pertama.

Berapa harganya? Bagi satu botol empat liter, ia dijual pada harga runcit bermula RM148 (Semenanjung) dan RM150 (Sabah & Sarawak). Bagaimanapun, pelincir ini turut dijual dalam pek satu liter pada harga RM40 sebotol.

Sempena pelancarannya, pengguna yang menukar minyak pelincir dan menggunakan Shell Helix High Mileage 15W-50 di bengkel-bengkel yang mengambil bahagian berpeluang menikmati potongan harga RM25 bagi setiap botol 4 liter yang dibeli. Promosi ini sah dari 15 Mac hingga 15 Mei 2017.

“Statistik menunjukkan terdapat kira-kira 11 juta kereta di atas jalan di Malaysia, dan hampir separuh daripada jumlah berkenaan adalah kenderaan yang berusia 10 tahun atau lebih.

“Shell Helix High Mileage ini memang dirumus khas untuk menangani masalah yang biasa dialami oleh kereta yang mempunyai jarak perbatuan yang tinggi, seperti kekotoran enjin, prestasi enjin yang berkurangan dan kebocoran minyak dari bahagian gasket serta komponen lain yang telah haus,” jelas Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd, Shairan Huzaini Husain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required