Maserati Levante kini berada di pasaran Malaysia – enjin 3.0L V6, 275 hp/600 Nm, harga dari RM889k

Maserati Levante kini berada di pasaran Malaysia – enjin 3.0L V6, 275 hp/600 Nm, harga dari RM889k

SUV pertama Maserati, Levante, kini telah pun berada di pasaran Malaysia. Ia hadir dengan rekaan luaran dan dalaman yang cukup menarik dan serba mewah, malahan turut memiliki prestasi yang berkuasa.

Dijanakan oleh enjin evolusi terkini Maserati, 3.0 liter Turbodiesel 600 V6 common rail, ia menawarkan kuasa sehingga 275 hp pada 4,000 rpm dan tork 600 Nm antara 2,000 rpm hingga 2,600 rpm. Memberikannya keupayaan dengan ledakan dari 0-100 km/j dalam hanya 6.9 saat, juga mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 230 km/j.

Ia juga dipadankan dengan kotak gear automatik ZF lapan-kelajuan, yang menjanjikan penukaran gear yang lebih pantas dan lancar, bergantung pada mod pemanduan yang dipilih iaitu “Normal”, “I.C.E”, “Sport” dan “Off-Road”. Setiap satu mod ini adalah bersesuaian dengan karakter pintar enjin, transmisi, suspensi dan elemen elektronik yang lain. Penggunaan bahan apinya pula dianggarkan sekitar 7.2 liter bagi setiap 100 km.

Maserati Levante kini berada di pasaran Malaysia – enjin 3.0L V6, 275 hp/600 Nm, harga dari RM889k

Levante dibina dengan material yang ringan, dengan pengagihan beratnya antara 50:50 dan juga mempunyai pusat graviti paling rendah dalam kelasnya. Sekali gus memberikannya kestabilan yang cukup mantap bagi SUV mewah seumpamanya.

Malahan ia turut menampilkan beberapa elemen teknikal yang lebih eksklusif termasuk Suspensi Udara, penyerap hendak kawalan elektronik Skyhook dan sistem Q4 AWD, yang didatangkan secara standard, dan pengkhususan yang lebih tinggi termasuk dalam dua pakej iaitu Sport dan Luxury.

Bagi penggayaannya, Levante memperagakan rekaan sofistikated yang yang ditampilkan oleh kebanyakan model Maserati yang lain. Ini termasuklah gril radiator yang lebih langsing, lampu utama berbentuk runcing dan garisan melunjur pada sisinya. Ia juga hadir dengan tingkap pintu tanpa bingkai dan tayar bersaiz 255/60 ZR18. Seperti mana kenderaan sport prestasi tinggi yang lain, Levante turut memiliki ciri aerodinamik yang lebih efisien iaitu hanya 0.31, terbaik dalam kelasnya.

Bagi dalamannya, ia juga hadir dengan pilihan pek Zegna Edition dengan kombinasi kulit Italian bersama material sutera Ermenegildo Zegna. Selain itu, ia turut mengetengahkan imej Human Machine Interface serta beberapa elemen yang menampilkan nilai mewah dan sofistikated termasuk Kawalan kelajuan Adaptif dengan fungsi Stop & Go, paparan skrin sesentuh 8.4-inci dengan kawalan rotary baharu, fungsi AHA, tambahan kepada Maserati Touch Control Plus dengan AM, FM dan DAB digital bersama pilihan sambungan rangkaian.

Bagi aspek keselamatan, ia turut menampilkan ABS dengan EBD, Amaran Pelanggaran Hadapan, sistem Bantuan Brek, Amaran Ketibaan Lorong dan kamera Pandangan Sekeliling.

Maserati Levante kini telah pun berada di bilik pameran Naza Italia di Petaling Jaya, ditawarkan pada harga atas jalan bermula RM888,800 (termasuk cukai tempatan) dan waranti selama tiga-tahun tanpa perbatuan terhad dengan Maserati Premium Service Plus selama tiga-tahun atau 60,000 km (mana yang tiba terlebih dahulu).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required