VIDEO: Teaser Lamborghini Huracan Performante di litar Nurburgring sebelum diperkenalkan di Geneva

Sebelum didedahkan sepenuhnya di Geneva Motor Show yang bakal berlangsung tidak lama lagi, Lamborghini terlebih dahulu menyiarkan teaser berbentuk video untuk Huracan versi yang lebih buas, digelar Huracan Performante. Video berkenaan menunjukkan supercar versi lebih hardcore ini diuji dan beraksi dengan masih lagi menggunakan pelekat penyamaran di litar ‘The Green Hell’ Nurburgring, Jerman.

Menerusi video ini juga, Lamborghini menyebut “bersedia untuk memahami pretasi terunggul pada 23 Februari,” membayangkan segalanya bakal didedahkan pada tarikh tersebut.

Huracan Performante bakal menerima berberapa komponen badan berlainan dari versi standard yang bakal memberikan prestasi aerodinamik yang lebih baik. Unit yang membintangi video ini juga kelihatan seiras dengan imej spyshot yang dijumpai sedang diuji sebelum ini, menampilkan bampar hadapan baharu yang direka diinspirasikan dari bampar Aventador S.

Pada bahagian belakang, Huracan Performante diberikan tip ekzos berkembar dari jentera Huracan GT3, dan diletakkan pada posisi lebih tinggi. Model ini juga diberikan sayap belakang lebih besar dan juga penutup enjin dengan rekaan baharu sepenuhnya.

Pemadanan komponen-komponen baharu ini pastinya bakal meringankan lagi berat keseluruhan versi tingkat taraf ini. Sebagai panduan, Lamborghini Gallardo Superleggera LP570-4 dibina 70 kg lebih ringan, serta menerima kuasa kuda 10% lebih kuat berbanding model standardnya. Jadi, kuasa 610 hp/560 Nm pada enjin V10 5.2 liter NA pada Huracan standard pastinya akan diekstrak lagi untuk Performante.

Huracan versi Spyder (bumbung boleh buka) turut dilihat diuji sekali pada set imej spyshot sebelum ini. Model berkenaan dilihat turut menerima kelengkapan yang hampir sama dan dijangka bakal muncul serentak, serta akan diberikan lencana Huracan Spyder Performante.

GALERI: Spyshot Lamborghini Huracan Performante

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required