Toyota panggil balik semua kereta sel bahan api hidrogen Mirai – ada masalah pengeluaran voltan

Toyota panggil balik semua kereta sel bahan api hidrogen Mirai – ada masalah pengeluaran voltan

Toyota telah mengumumkan panggilan balik untuk semua kereta sel bahan api hidrogen Mirai yang telah terjual. Ia adalah disebabkan masalah pengeluaran voltan yang dihasilkan oleh sistem cel bahan api tersebut.

Menurut laporan yang disiarkan Reuters, terdapat lebih kurang 2,840 unit Mirai dijual di Jepun, Amerika Syarikat dan sesetengah pasaran di Eropah, termasuk Arab Saudi yang terlibat dengan panggilan balik ini. Walau bagaimana pun, Toyota tidak mendedahkan jika terdapat sebarang insiden di jalan raya yang disebabkan oleh masalah ini.

Toyota turut berkata, dalam keadaan pemanduan yang spesifik, termasuk sekiranya pedal pendikit dikerah sepenuhnya selepas memandu menurun cerun menggunakan kawalan kelajuan, ada kemungkinan voltan yang dihasilkan oleh sel bahan api ini mengeluarkan hasil yang maksimum.

Justeru, perisian sistem bahan api ini perlu diperbaiki dan dipertingkatkan, dan proses ini mengambil masa sekitar setengah jam sahaja. Toyota akan menghubungi semua pemilik MIrai yang terlibat untuk membuat temujanji dengan pengedar bertauliah yang berhampiran untuk mengatasi masalah ini.

Mirai mula dijual di Jepun pada Disember 2014, diikuti oleh Amerika Syarikat pada Ogos 2015. Pada Jun 2016, pemenang bagi Kereta Hijau Tahunan Dunia 2016 ini dijual pula di pasaran United Kingdom, Denmark, Germany, Belgium, dan Norway.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required