Toyota Yaris GRMN – hot hatch terima enjin 1.8 S/C

Toyota Yaris GRMN – hot hatch terima enjin 1.8 S/C

Menerusi sebaran media mengenai perincian pertama bagi i-TRIL Concept yang diedarkan semalam, Toyota turut menyelitkan nama rasmi bagi Yaris hot hatch iaitu Gazoo Racing Masters of Nürburgring, atau ringkasnya GRMN.

Mungkin nama ini macam pernah kedengaran, ya disebabkan ia pernah digunakan oleh beberapa model konsep Toyota dan talaan istimewa untuk Jepun, termasuklah Vitz GRMN Turbo. Namun bagi Yaris GRMN ini, ia bakal dipadankan dengan enjin 1.8 liter supercharged, dengan kuasa yang didakwa melebihi 210 hp.

Toyota Yaris GRMN – hot hatch terima enjin 1.8 S/C

Seperti mana model hot hatch pesaingnya, seperti Ford Fiesta ST dan Peugeot 208 GTi, kuasanya turut disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi manual enam-kelajuan. Beberapa elemen termasuk brek yang besar dan direndahkan, sistem suspensi yang dipertingkatkan juga sepatutnya ditampilkan.

Dikatakan diinspirasi dari Yaris WRC, jentera baharu ini juga menerima keunikan elemen yang berbeza berbanding Yaris standard. Ini termasuklah tailgate spoiler berwarna hitam, peresap belakang yang lebih besar, tip ekzos di bahagian tengah, perumah cermin sisi hitam dan rim aloi 17-inci, bersama jaluran hitam dan merah pada badan kereta menampakkan gaya seperti jentera rali.

GALERI: Toyota Yaris facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required