VIDEO: BMW Motorrad berganding dengan Lego Technic bina model konsep R 1200 GS boleh terbang

VIDEO: BMW Motorrad berganding dengan Lego Technic bina model konsep R 1200 GS boleh terbang

Sebelum ini, BMW Motorrad dan Lego pernah bekerjasama untuk penghasilan kit mainan model R 1200 GS Technic, dan terbaru, Lego menggunakan model tersebut sebagai asas untuk penghasilan sebuah model konsep boleh terbang.

Model yang digelar sebagai LEGO Technic Hover Ride ini dihasilkan bersama oleh pekerja bahagian rekaan kedua-dua syarikat dan ia mempunyai bentuk dan DNA rekaan asas R 1200 GS termasuk enjin jenis boxer, cuma tiada tayar dan berkonsepkan boleh terapung.

Kerjasama antara dua pasukan ini dioacu oleh semangat dan hormat kepada DNA jenama masing-masing. Sangat menakjubkan untuk melihat betapa khusyuk dan berinspirasi individu dalam kedua-dua pasukan bekerja sekali. Saya tidak rasa ada seorang pun antara kami pada yang awalnya boleh membayangkan bagaimana rupa akhirnya. Ia juga membuktikan anda boleh mencipta apa sahaja dengan Lego Technic, termasuk masa hadapan,” kata Pengurus Kanan Rekaan Lego Technic, Andy Woodman.

VIDEO: BMW Motorrad berganding dengan Lego Technic bina model konsep R 1200 GS boleh terbang

Bukan setakat itu, satu model bersaiz sebenar juga akan dihasilkan dan dipamerkan semasa acara Lego World di Copenhagen dan seterusnya dibawa ke lokasi lain seperti Denmark dan BMW Welt di Jerman. Harga dan keputusan untuk menghasilkan model Hover Ride untuk jualan umum masih belum diberitahu, tetapi sebagai rujukan, Lego Technic BMW R1200 GS dijual pada harga EUR4.99 (RM235)

Dalam video di bawah, anda boleh melihat, Lego bukan sahaja setakat menghasilkan mainan bersaiz kecil, malah juga satu model konsep saiz sebenar menggunakan barangan daripada motosikal R 1200 GS itu sendiri. Juga boleh disaksikan adalah bagaimana bersemangatnya setiap pekerja yang terlibat dalam projek ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required