Geely bakal lancar Lynk & Co April ini di Shanghai

Geely bakal lancar Lynk & Co April ini di Shanghai

Geely Automobile telah mengesahkan bakal melancarkan model baharu kenderaan pintar Lynk & Co April ini di Shanghai. Kenderaan pintar ini mensasarkan golongan muda untuk memilikinya.

Menurut laporan Nikkei Asian Review, ia akan berada di pasaran China pada suku terakhir tahun ini, sebelum memasuki pasaran Eropah dan Amerika Syarikat pada suku pertama 2019.

Lynk & Co bakal diproduksi di China tetapi menggunakan kepakaran rekaan daripada Volvo, sama seperti yang diadaptasikan pada model kompak SUV 01.

Mula didedahkan di Berlin pada Oktober lalu, menurut Geely, Lynk & Co akan ditawarkan dengan harga tetap tanpa memerlukan bayaran pendahuluan.

Geely bakal lancar Lynk & Co April ini di Shanghai

Geely berkata perbezaan antara Lynk & Co dengan model lain ialah disebabkan “kelahiran digital”. Di mana ia disambungkan dengan Internet yang membolehkan kenderaan antara kenderaan berkomunikasi.

Malah model ini juga akan mengadaptasikan fungsi perkongsian dengan butang terbina dalam. Malahan tiga syarikat teknologi terbesar iaitu Alibaba Group Holdings, Ericsson dan Microsoft telah bertanggungjawab dalam menyediakan infrastruktur sokongan yang diperlukan bagi model ini.

“Industri automotif kini berusaha untuk mendapatkan lebih banyak sambungan supaya menjadi lebih mudah alih,” ujar Timbalan presiden kanan, Alain Visser.

Katanya lagi, sebagai contoh, apabila pengeluar iPhone, Apple memasuki industri automotif, namun ia dilaporkan menangguhkan rancangan untuk membina kereta kerana ia bukanlah suatu perkara yang mudah untuk dilakukan.

“Walau bagaimana pun, industri automotif memerlukan kepakaran dalam perkara ini dan penambahan ketersambungan bagi kereta adalag lebih mudah berbanding menambah mobiliti dalam telefon,” sambungnya lagi.

GALERI: Model konsep Lynk & Co

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required