Kawasaki Ninja 650 ABS – harga disahkan RM37,189

Kawasaki Ninja 650 ABS – harga disahkan RM37,189

Setelah pengesahan harga oleh Kawasaki Malaysia bagi model Z650 minggu lalu, kini tiba pula giliran model versi fairing bagi jentera berkenaan, iaitu Kawasaki Ninja 650 ABS 2017 yang disahkan akan dijual pada harga RM37,189 termasuk GST. Turut diumumkan ialah harga bagi versi Special Edition model berkenaan, yang dijual pada harga RM38,189 juga termasuk GST.

Ia menggunakan enjin yang sama, 649 cc berkembar selari dengan sejukan cecair yang menghasilkan 67.3 hp pada 8,000 rpm dan 65.7 Nm tork pada 6,500 rpm. Ninja 650 menjadi penawaran jentera supersport kelas pertengahan oleh pengeluarnya.

Antara lain, sama seperti model Z650, ia dilengkapi dengan brek ABS Bosch 9.1M sebagai penawaran standard. Ketinggian tempat duduknya yang agak rendah, dengan jarak 790 mm membolehkan ia ditunggang dengan selesa tidak kira tinggi fizikal penunggang.

Model ini dilengkapi dengan kapasiti tangki petrol 15 liter, dengan berat keseluruhan 193 kg. Menggunakan kerangka trellis, jarak antara rodanya ialah 1,410 mm; menjadikan tunggangan lebih mantap dan responsif.

Bagi versi Special Edition, dengan tambahan RM1,000 berbanding versi biasanya, ia akan dilengkapi dengan pelapik tempat duduk, penghadang angin gelap, pelindung radiator dan jalur pada rim. Pilihan warna pula terdiri daripada Candy Burnt Orange bagi model biasa, sementara versi Special Edition datang dengan warna Kawasaki Green.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required