Plat nombor ‘F1’ dijangka dibida melebihi RM1j – JPJ

W1A

Tidak lama lagi, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal menerima nombor pendaftaran kenderaan baharu yang bermula dengan abjad ‘F’ dan ‘V’ untuk kenderaan yang didaftarkan pada Jun dan Julai ini. Di mana Timbalan Menteri pengangkutan Datuk Aziz Kaprawi berkata abjad-abjad awalan tersebut telah dipilih selepas menerima permohonan dari Perbadanan Putrajaya.

Ekoran itu, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menjangkakan nombor pendaftaran ‘F1’ bagi Putrajaya mampu dibida hingga melebihi RM1 juta, laporan Bernama. Menurut Ketua Pengarah JPJ, Datuk Seri Ismail Ahmad, jumlah bidaan bagi nombor pendaftaran itu tidak ditetapkan dan terbuka untuk mana-mana pihak yang berminat.

“Nombor pendaftaran yang paling mahal setakat ini dibeli pihak tertentu adalah W1N pada harga RM746,000 dan bagi nombor plat ‘F1’ pula dijangka lebih RM1 juta,” katanya.

Bagaimanapun, Ismail enggan mendedahkan identiti individu yang membuat permohonan membida nombor pendaftaran ‘F1’ itu berikutan tempoh pembukaan tender masih berbaki dua hari lagi.

Sebelum ini, dilaporkan jutawan perusahaan kosmetik terkenal Datuk Seri Hasmiza Othman, atau lebih dikenali sebagai Datuk Vida turut menyampaikan hasratnya untuk membida nombor berkenaan. Di mana beliau telah bersedia ‘meletakkan harga yang cukup menarik’ bagi bidaan tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required