VIDEO: Honda City facelift bersedia dihantar kepada para pelanggan – bakal dilancarkan esok

Model City facelift bakal dilancarkan esok, dan sebagai menambah debaran di hati para pengemar model sedan segmen-B ini, Honda Malaysia telah menyiarkan video menerusi laman Facebook rasmi mereka dan menyatakan sudah bersedia untuk menghantar City 2017 kepada para pelanggan yang telah menempahnya.

Dengan menawarkan tiga varian iaitu S, E dan V (varian S+ pada model sebelumnya telah digugurkan), City 2017 ini telah dipertingkatkan di bahagian luaran dan dalamannya. Ini termasuklah menampilkan Solid Wing Face pada bahagian hadapannya bersama bar krom baharu yang lebih tebal iaitu inspirasi daripada Civic baharu dan nampak menonjol pada gril hadapan ‘sarang lebah’ yang diperkemaskinikan bersama jaluran krom.

Untuk spesifikasi tertinggi, varian V, ia akan menerima lampu utama, lampu belakang, lampu kabus dan lampu brek LED. Dan semua varian City 2017 kini didatangkan dengan kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin. Manakala elemen tambahan bagi varian V iaitu kamera undur pelbagai-sudut.

Di Thailand, perubahan pada bahagian kabin melibatkan rekaan semula fabrik tempat duduknya serta menampilkan pencahayaan ruang dalaman LED. Untuk model spesifikasi Malaysia, kena tunggu perinciannya didedahkan sepenuhnya esok.

Bagi aspek keselamatan, semua varian menerima Bantuan Kestabilan Kenderaan, Bantuan Mula Mendaki dan Isyarat Berhenti Kecemasan. Bagi beg udara pula, varian V menerima enam unit dan hanya dua untuk varian lain.

Tiada perubahan mekanikal ditampilkan di mana City masih dijana enjin 1.5L SOHC i-VTEC berkuasa 120 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,600 rpm yang digandingkan dengan sistem transmisi CVT. City 2017 ini turut diiktiraf sebagai Kenderaan Cekap Tenaga (EEV), dan Honda mendakwa, ia menawarkan penjimatan bahan api luar biasa.

GALERI: Honda City facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required