Mitsubishi tangguh pengenalan ASX, Outlander baharu

Mitsubishi tangguh pengenalan ASX, Outlander baharu

Mitsubishi dikatakan menangguhkan perancangan untuk memperkenalkan model generasi akan datang bagi ASX dan Outlander disebabkan syarikat tersebut bagi penyesuaian dengan Pakatan Nissan-Renault. Para pembekal berkata, penangguhan tersebut membolehkan mereka melihat perkongsian elemen untuk dua kenderaan tersebut dengan model Nissan, laporan Automotive News.

Pada mulanya, Outlander baharu dirancang bakal dilancarkan pada suku pertama 2019, manakala ASX generasi ketiga pula bakal tiba pada 2020. Kini, perancangan tersebut ditangguhkan pada akhir 2019 atau awal 2020, dan ASX baharu pula tidak akan ditampilkan sehingga 2021.

Menurut pembekal, pembangunan kedua-dua model telah dihentikan buat sementara dan Nissan sedang mencari jalan untuk berkongsi komponen, iaitu ASX dengan Nissan Qashqai (lebih dikenali sebagai Rogue Sport di USA) dan Outlander pula, dengan X-Trail (Rogue di USA). Idea untuk elemen yang distandardkan ini dilihat sebagai cara untuk pengurangan kos.

Mitsubishi tangguh pengenalan ASX, Outlander baharu

Pada Oktober lalu, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) telah mengumumkan Nissan kini merupakan pemegang saham terbesarnya setelah pengambilalihan sejumlah 34% saham MMC berjumlah 237 bilion yen oleh Nissan lengkap. Turut diumumkan, Mitsubishi kini merupakan ahli penuh Pakatan Nissan-Renault yang kini telahpun berusia 17 tahun, bagi memberikannya peluang untuk memacu lebih pertumbuhan pada masa akan datang. Kemasukan Mitsubishi kedalam pakatan berkenaan juga secara tidak langsung menjadikan mereka sebagai kumpulan automotif ketiga terbesar di dunia.

Di mana pakatan terbabit membolehkan kerjasama dalam program sinergi yang luas, dimulakan membina kereta kecil antara kedua-dua syarikat berkenaan selama lima tahun. Kedua-dua syarikat tersebut juga akan meneroka pembelian bersama dalam usaha untuk mengurangkan kos serta pemerhatian semula aspek untuk proses lokalisasi kilang bersama, perkongsian platform kenderaan serta perkongsian teknologi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required