Toyota Sienna facelift muncul – lebih bergaya, canggih

Toyota Sienna facelift muncul – lebih bergaya, canggih

MPV yang ditawarkan oleh Toyota di Amerika Syarikat, iaitu Sienna, telah diberi facelift untuk model tahun 2018, menawarkan perubahan gaya serta penambahan pelbagai ciri keselamatan dan kesenangan.

Muka hadapan model ini kelihatan seperti mendapat inspirasi daripada Camry baru, dan menampilkan gril atas lebih kecil, berserta satu gril yang lebih besar di bawah, dan lampu kabus jenis menegak. Side skirt yang sebelum ini hanya datang pada model SE kini dilengkapkan terus pada semua varian.

Di dalam, Sienna mendapat manfaat daripada sistem informasi dan hiburan baru Toyota, Entune 3.0, dengan sistem navigasi dan App Suite Connect secara standard; varian LE, SE dan XLE mendapat Entune Audio Plus bersama Safety Connect dan Wi-Fi Connect hotspot. Sistem audio Entune 3.0 Premium JBL pada varian Limited paling tinggi mendapat tambahan Dynamic Navigation dan Destination Assist, sembilan pembesar suara, subwoofer 10.1 inci, Sound Staging dan teknologi Clari-Fi.

Toyota Sienna facelift muncul – lebih bergaya, canggih

Kelengkapan lain yang ada pada Sienna facelift 2018 adalah lima soket pengecas USB untuk tiga barisan tempat duduknya, Rear Seat Entertainment yang diperbaharui dan paparan informasi 4.3 inci. Varian SE juga menerima cermin hadapan laminated, manakala varian Limited mendapat tingkap tepi depan akustik.

Untuk aspek keselamatan, semua model Sienna datang secara standard dengan Toyota Safety Sense P, yang termasuk Pre-Collision System (PCS) dengan Pedestrian Detection, Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) dengan jarak kelajuan penuh, Lane Departure Alert (LDA) dengan Steering Assist dan Automatic High Beam (AHB).

Pada tahun lepas, Sienna telah pun diberikan enjin dan transmisi baru, iaitu enjin 3.5 liter N/A Dual VVT-i V6 yang berkemampuan 296 hp pada 6,600 rpm dan 357 Nm pada 4,700 rpm. Kuasa kemudiannya disampaikan kotak gear Direct Shift lapan kelajuan kepada dua tayar hadapan. Pilihan pacuan semua roda turut disediakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required