Naza Kia serah seunit Kia Sorento 2016 kepada PDRM

Naza Kia serah seunit Kia Sorento 2016 kepada PDRM

Naza Kia telah menyerahkan seunit Kia Sorento 2016 serba baharu kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sebagai kegunaan urusan rasmi agensi penguatkuasa berkenaan.

Majlis penyerahan tersebut disempurnakan di ibupejabat PDRM, Bukit Aman, Kuala Lumpur. Sorento 2016 tersebut diserahkan sendiri oleh SM Nasarudin Tan Sri SM Nasimuddin, Pengarah Eksekutif Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Naza Corporation Holdings Sdn Bhd kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, pagi tadi.

Turut hadir sama dalam majlis tersebut ialah Pengerusi Eksekutif Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Naza World Group of Companies Datuk Wira SM Faisal Tan Sri SM Nasimuddin, SM Faliq Tan Sri SM Nasimuddin selaku Timbalan Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Kumpulan Naza TTDI Sdn Bhd dan juga Dato’ Samson Anand George, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan, Kumpulan Automotif, Naza Corporatin Holdings Sdn Bhd.

Naza Kia serah seunit Kia Sorento 2016 kepada PDRM

“Sumbangan ini adalah sebagai tanda penghargaaan buat pihak PDRM di atas pengorbanan meraka dalam menjaga keselamatan negara. Malah turut memberikan peluang kepada pihak berkenaan untuk merasai peluang pengalaman memandu Sorento ini,” ujar SM Nasarudin.

Sorento baharu ini diberikan beberapa pilihan penjana sama ada 2.2 liter R CRDi turbodiesel yang memberikan kuasa 200 PS pada 3,800 rpm dan tork 441 Nm pada 1,750 hingga 2,750 rpm. Selain itu, enjin petrol 2.4 liter Theta II MPI CVVT juga ditampilkan dengan kuasa 172 PS pada 6,000 rpm dan tork 224 Nm pada 4,000 rpm. Pacuannya disalurkan pada semua roda untuk semua model menerusi sistem pacuan semua-roda Dynamax baharu dan transmisi automatik enam-kelajuan.

Bagi varian 2.2 LS diesel, ia ditawarkan pada harga RM155,888, manakala 2.4 MS petrol pula RM165,888. Bagi spesifikasi tertinggi 2.4 HS pula pada harga RM175,888. Semuanya harga atas jalan termasuk insurans dan waranti lima-tahun bersama perbatuan tanpa had.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required