PLUS guna sistem elektronik penuh bermula 26 April

PLUS guna sistem elektronik penuh bermula 26 April

Pengguna mana-mana lebuhraya yang di bawah kendalian PLUS perlu menggunakan kaedah bayaran elektronik – melalui kad Touch n’ Go, PLUSMiles dan SmarTAG – sepenuhnya bermula 26 April ini. Bayaran tunai tidak lagi akan diterima selepas tarikh ini, seperti dilaporkan Bernama.

Usaha ini adalah lanjutan kepada perkembangan yang dimulakan pada 2008, dan melibatkan 71 buah plaza tol, antara Juru dan Skudai. “Sistem ini ternyata memendekkan masa pembayaran, dengan lorong Touch n’ Go dan SmarTAG mampu menampung 1,000 dan 600 transaksi sejam,” jelas Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail dalam satu kenyataan hari ini.

Setakat ini, 94% pengguna jalan raya laluan sepanjang Juru ke Skudai sudah menggunakan kaedah pembayaran elektronik. PLUS juga akan sentiasa memperkemas sistem berkenaan supaya lebih cekap dan lancar dan memudahkan lagi perjalanan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required