Perodua Bezza terima anugerah ‘Kereta Terbaik’ dari Majlis Rekabentuk Malaysia bagi kategori Produk Pengangkutan dan Kawasan Awam 2016

Perodua Bezza terima anugerah ‘Kereta Terbaik’ dari Majlis Rekabentuk Malaysia bagi kategori Produk Pengangkutan dan Kawasan Awam 2016

Perodua Bezza dinobatkan sebagai kereta terbaik oleh Majlis Rekabentuk Malaysia (MRM), agensi di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) bagi kategori produk pengangkutan dan kawasan awam 2016.

Anugerah berkenaan telah diserahkan oleh MRM dalam satu majlis Anugerah Reka Bentuk Terbaik Malaysia 2016/2017 baru-baru ini.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata pengiktirafan yang diberikan ini adalah sebagai satu penghargaan terhadap usaha gigih bagi menghasilkan sebuah kereta berjenama Malaysia dengan ciri-ciri standard global.

“Malahan ia juga akan membantu kami untuk terus mempertingkatkan keupayaan yang diharapkan dapat melangkaui jangkaan pelanggan. Ini kerana kami sememangnya yakin dengan pendirian untuk sentiasa menambah baik aktiviti sedia ada”, katanya.

Perodua Bezza terima anugerah ‘Kereta Terbaik’ dari Majlis Rekabentuk Malaysia bagi kategori Produk Pengangkutan dan Kawasan Awam 2016

Bahagian atas badan Perodua Bezza itu direka sepenuhnya oleh Perodua dan merupakan kereta sedan nasional pertama berstatus Kenderaan Cekap Tenaga (EEV).

Perodua Bezza telah dilancarkan pada 21 Julai 2016 dan kini masih menjadi sedan terlaris di pasaran bagi suku pertama 2017 dengan mencatatkan jualan sebanyak 15,900 unit. Setakat ini, Bezza telah terjual sebanyak 50,900 unit sejak ia dilancarkan.

Baru-baru ini, Perodua telah mengumumkan sedikit peningkatan bagi model Bezza ini dengan memberikan suntikan lebih segar untuk bahagian belakang dan kabinnya. Di mana bampar belakangnya telah diperkemaskinikan, dengan bahagian tersebut dilabuhkan sedikit serta dicat dengan warna yang sama dengan badan.

Malahan Perodua turut memberikan sedikit penggayaan berbeza pada kabinnya yang melibatkan varian Premium X dan Advance di mana ia telah ditampilkan dengan kekemasan platinum krom baharu (sebelum ini dengan kekemasan perak) terutamanya pada butang kawalan pendingin hawa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required