Mercedes-Benz GLA 45 4Matic facelift dilancarkan di Malaysia – 375 hp/475 Nm, harga dari RM409k

Mercedes-Benz GLA 45 4Matic facelift dilancarkan di Malaysia – 375 hp/475 Nm, harga dari RM409k

Genap dua minggu selepas pelancaran barisan enam model AMG 43, pagi ini Mercedes-Benz Malaysia melancarkan pula model facelift bagi Mercedes-AMG GLA 45 4Matic, di samping varian GLA 200 dan GLA 250. Ketiga-tiga varian facelift tersebut adalah bagi menggantikan model asal GLA yang diperkenalkan di Malaysia pada November 2014.

Hadir dengan suntikan yang lebih segar, sudut hadapannya telah diperkemaskinikan termasuk memberikan penggayaan semula buat bahagian apron, di samping menampilkan gril corong udara dan front splitter baharu dengan kekemasan krom perak.

Bukan setakat itu sahaja, bahagian belakang juga diberikan sedikit gaya yang lebih elegan termasuk padanan diffuser dan spoiler lip bumbung baharu. Penggayaan semula bagi model ini bukan setakat menyerlahkan lagi penampilannya, sebaliknya turut menambahbaik aerodinamik, rintangan angin dan kestabilan pemanduannya.

Mercedes-Benz GLA 45 4Matic facelift dilancarkan di Malaysia – 375 hp/475 Nm, harga dari RM409k

Kini ia juga dilengkapi dengan lampu utama LED High Performance secara standard bagi ketiga-tiga varian. Malahan GLA 45 spesifikasi Malaysia juga didatangkan dengan pakej aerodinamik AMG dan AMG Night. Selain itu, rel bumbung aluminium berwarna hitam berkilat dan roda aloi pelbagai-jejari AMG 20-inci turut dipadankan.

Menjengah bahagian kabinnya, tentu sahaja penggayaan penuh elegan daripada luaran senada dengan dalamannya. Melihat pada papan pemuka yang ditutupi kulit buatan tangan Artico secara standard, kekemasan baharu dan rekaan skrin untuk kluster instrumen yang juga baharu memang menyerlahkan lagi sisi elegannya. Ia juga dihadirkan dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, kamera undur, sistem kamera pandangan sekeliling 360-sudut dan skrin paparan lapan-inci.

GLA 45 untuk pasaran Malaysia juga dilengkapi dengan pakej dalaman AMG Exclusive dan tempat duduk hadapan AMG Performance, bersama kulit upholstery hitam dengan jahitan kontras merah. Ia juga menampilkan tali pinggang keledar red designo dan roof liner hitam.

Mercedes-Benz GLA 45 4Matic facelift dilancarkan di Malaysia – 375 hp/475 Nm, harga dari RM409k

Di samping itu alas lantai dan kekemasan gentian karbon pada roda stereng AMG Performance balutan kulit Nappa dan panel ambang dengan perkataan iluminasi AMG turut ditampilkan.

Elemen standard bagi semua varian adalah termasuk COMAND Online dan sistem bunyi sekeliling Harman Kardon Logic 7, Keyless-GO dan pintu belakang Easy Pack, sistem Tirefit, kawalan suhu automatik Thermotronic dan bumbung matahari gelangsar panoramik.

Model facelift ini juga ditampilkan dengan kuasa yang telah dipertingkatkan seperti mana yang diperkenalkan pada tahun 2015, pada model Mercedes-AMG 45 dan CLA 45. Enjin M133 2.0 liter empat-silinder sebaris ini kini menawarkan kuasa sehingga 375 hp dan tork 475 Nm, iaitu lebih 20 hp dan 25 Nm berbanding model tempatan pre-facelift.

Ia turut digandingkan bersama transmisi sport AMG Speedshift DCT tujuh-kelajuan, dengan pacuan semua-roda AMG Performance 4Matic yang menyalurkan kuasa pada semua roda. Membolehkannya dipacu dari 0-100 km/j dalam catatan masa 4.4 saat dan kelajuan maksimum mampu mencecah 250 km/j.

Mercedes-Benz GLA 45 4Matic facelift dilancarkan di Malaysia – 375 hp/475 Nm, harga dari RM409k

Selain itu, ia turut menampilkan sistem ekzos AMG Performance dan suspensi sport AMG Ride Control dengan peredam boleh laras adaptif dua-bahagian dan juga mod transmisi tambahan Race.

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic ditawarkan pada harga atas jalan RM408,888 (tanpa insurans) iaitu lebih RM30k berbanding model sebelumnya. Ia turut hadir dengan waranti

Bagi model GLA generasi baharu ini, Mercedes-Benz Financial (MBF) turut menawarkan dua pakej kewangan menarik, iaitu pakej Hire Purchase Classic bermuka 1.88% hingga 2.28% dengan tempoh pinjaman antara tiga hingga tujuh tahun. Selain itu, MBF turut menawarkan pakej Agility Financing yang fleksibel. Di mana dengan pakej lima tahun pinjaman adalah berdasarkan perbatuan 20,000 km setahun, deposit 10% bagi GLA 200 Urban Line, iaitu RM3,235 sebulan. Antara faedahnya, selepas perjanjian tamat, pelanggan ditawarkan dengan pilihan sama ada ingin melanjutkan kontrak pinjaman atau memulangkan semula kenderaan mereka untuk ditukarkan ke model baharu.

Ikuti spesifikasi dan perincian penuh model GLA 45 4Matic facelift menerusi CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required